Tesla притиска доставчиците за отстъпки със задна дата

Практиката с отстъпки за бъдещи доставки е често срещан подход в автомобилната индустрия, но исканите от Tesla „отстъпки със задна дата“ е ново явление

Опитвайки се да покаже печалба, производителят на електромобили Tesla e поискал от доставчиците на компоненти да върнат част от платените им пари под формата на отстъпки, считано от 2016 г., съобщи Уол Стрийт Джърнъл.

Твърди се, че искането, изпратено до партньорите от глобалния мениджър по доставките, се формулира като инвестиция в компания, която ще осигури дългосрочен растеж и за двете страни.

Практиката с отстъпки за бъдещи доставки е често срещан подход в автомобилната индустрия, но „отстъпки със задна дата“ е ново явление, коментират анализатори.

Акциите на Tesla паднаха вчера с повече от 4%, след като стана ясно за искането на отстъпки от доставчиците за по-рано направени плащания. С този отчаян ход производителят на електрически автомобили се опитва да покаже печалба в следващия си финансов отчет.

Компанията потвърди, че търси възможност да намали разходите, някои от които датират от 2016 г. Илон Мъск заяви по-рано, че тази година компанията няма да се нуждае от повече кеш, но анализатори прогнозират, че скоро на Tesla ще се наложи да привлича отново капитали.

Резултатът на Telsa за първото тримесечие на годината е чиста загуба от $709,6 милиона. Миналия месец компанията обяви, че ще съкрати няколко хиляди работни места. Междувременно, Илон Мъск обеща да направи Tesla печеливша компания през третото и четвъртото тримесечие.

Коментари по темата: „Tesla притиска доставчиците за отстъпки със задна дата”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    светът на финансовите отчетчета…не е важно дали си фалирал или си с двата крака в батака…
    важното е да ПОКАЖЕШ цифрички че не си 🙂
    Ей затова света е на това дередже…

  2. ха

    Ако не са доставчиците – просто ще си фалира. И въпросните доставчици ще останат без толкова голям клиент. И те могат да фалират в резултат на това, защото вероятно са си правили бизнес плановете да продават много в близките години на Tesla.

  3. Anonymous

    И ако не са доставмиците откъде ще взима части ?

  4. ха

    Ако Тесла фалира, то не само че въпросните доставчици вероятно в бъдеще няма да имат работа, но и водещите електромобили в бъдеще няма да са от САЩ, а от Европа. Така, че въпросните доставчици ще си платят като попове отстъпките. Те всъщност няма кой да ги задължи да го правят…

Коментар