Изненадващ ръст на пазара за таблети

Световният пазар на таблети регистрира изненадващ ръст през второто тримесечие на годината. Продажбите в периода април-юни са се увеличили с 11% спрямо същия период на миналата година и възлизат на 37,08 млн. броя, по данни на анализаторската компания Digitimes Research.

Наблюдава се положителна динамика и спрямо първото тримесечие на 2018 г., с ръст от 13,6%. Анализаторите обясняват оживлението на пазара с факта, че тази година го няма традиционният сезонен спад в търсенето на модели от Apple и други брандове. Освен това т.нар. „white-box” производители демонстрират по-добри от очакваните резултати.

Докато продажбите на Samsung и Lenovo леко намаляват, при Apple и Huawei е налице съществен ръст. Показателите на Amazon остават на нивото от миналата година, но анализът на Digitimes Research не разкрива конкретни данни.

Продължава спадът в сегмента на 7-инчовите модели, но пазарният дял на тези устройства все още е на ниво около 15%. Това означава, че на пазара се запазва ниша за евтини устройства от начално ниво, отбелязват анализаторите.

Низходящ тренд се наблюдава и в сегмента на по-скъпите устройства, с диагонал на екрана 11 инча и по-голям. В частност, намаляват доставките на 12-инчови таблети iPad Pro, което се свързва с очакваното излизане на нови модификации на тези устройства през третото тримесечие на годината.

Digitimes Research очаква по-нататъшен подем на пазара за таблети и увеличаване на продажбите до 40 милиона броя в периода юли-септември, благодарение на новите iPad модели.

Коментар