С близо 4% са намалели доставките на LCD телевизори през второто тримесечие на годината, съобщава анализаторската компания TrendForce. В периода април-юни те възлизат на 47,75 млн. броя, което е спад от 3,8% спрямо предходното тримесечие.
Предвид по-ниските от очакваните резултати, експертите понижават годишната си прогноза за пазара на LCD телевизори. Според новата прогноза, през 2018 година производителите ще доставят на пазара 215,7 милиона телевизора вместо 219 милиона, както се очакваше по-рано – това означава 2,3% спад, в сравнение с 2017 година.
„През първото тримесечие на 2018 г. доставките бяха впечатляващи, поради подготовката за засиленото търсене на телевизори за Световното първенство по футбол, но през второто тримесечие върху ситуацията на пазара започна да влияе високото ниво на запаси при дистрибуторите”, коментира Джеф Йънг от анализаторския отдел на TrendForce.
Въпреки че през втората половина на годината традиционно се повишава търсенето на електроника, експертите предупреждават, че излишъкът и повишаването на цените на LCD панелите ще провокират поскъпване на телевизорите, а това ще ограничи възможностите на брандовете за промоции и като цяло ще окаже отрицателно въздействие върху динамиката на пазара.
Samsung, най-големият в света производител на телевизори, опитва настъпление във високия клас, но доставките на неговите QLED модели са по-лоши от очакваното, поради силната конкуренция от страна на OLED телевизорите. През второто тримесечие Samsung е доставил 8,9 милиона LCD телевизора, което е с 11% по-малко спрямо предходното тримесечие.
Спадът при Samsung е най-големият сред водещите производители на телевизори. Анализаторите очакват негативната тенденция да продължи, като за цялата 2018 година продажбите на LCD телевизори с корейския бранд ще намалеят до 41 милиона броя.
Второто място в класацията е за LG Electronics. Компанията се фокусира върху премиум OLED модели, но не толкова агресивно като Samsung, което й позволява да постигне по-добра динамика. Доставките на LCD телевизори с бранда на LG са паднали с 4,3% на тримесечна база – до 6,7 милиона бройки.
TrendForce смята, че LG ще продължи да разширява дела на OLED телевизорите в своя асортимент. Като цяло за годината, компанията ще покаже положителна динамика, увеличавайки доставките си на LCD телевизори до 28,6 милиона броя.
На трето и четвърто място са китайските марки TCL и Hisense. В периода април-юни те са доставили съответно 3,8 и 3,02 милиона LCD телевизора, регистрирайки спадове от 5% и 7,1%. Годишните доставки се очаква да достигнат съответно 16,6 и 13,8 милиона броя.
В топ 5 на световния пазар на телевизори попада и японският производител Sony с резултат от 2,59 милиона броя през второто тримесечие, което е ръст от 2,8% спрямо предходния отчетен период. Анализаторите прогнозират годишните доставки на Sony да достигнат 11,6 милиона броя.