Samsung харчи все повече за лобиране в САЩ

Протекционизмът на Доналд Тръмп вдигна разходите на Samsung за лобиране в САЩ

Корейската компания Samsung е увеличила съществено разходите за лобиране на своите интереси в САЩ, на фона на засилващата се политика на протекционизъм, водена от администрацията на президента Доналд Тръмп, съобщи агенция Yonhap News.

Най-големият в света производител на полупроводникови продукти и смартфони пренася вашингтонския си офис по-близо до Капитолия, за да улесни контактите с американските законодатели в Конгреса на САЩ.

По данни на неправителствената организация „Център за отзивчива политика”, която проследява лобистката дейност на компаниите, през първата половина на 2018 година Samsung е похарчил над 2,2 млн. долара, за да сведе своите интереси и възгледи до знанието на американските политици и чиновници, което е с 50% повече отколкото за същия период на миналата година (1,47 млн. долара).

Ако тенденцията се запази, Samsung ще подобри собствения си рекорд на разходи за лобизъм от 2017 г., когато южнокорейският електронен гигант похарчи 3,41 млн. долара за тази дейност в САЩ. Според наблюдателите на пазара, до 2012 г. годишният бюджет на Samsung за лобиране в САЩ е бил много по-скромен – под 1 млрд. долара.

По данни от самата Samsung, по-голяма част от лобистките усилия на компанията са съсредоточени към законодателите в Камарата на представителите и Сената. Също така Samsung търси диалог с чиновници от Министерство на търговията на САЩ, Белия дом и Търговското представителство на САЩ.

Samsung заема девето място в света сред компаниите, които се опитват да въздействат на американските политици и законодатели, отбелязва Yonhap. Корейският гигант отстъпва в разходите за подобна дейност на ИТ корпорации като Microsoft, Qualcomm и Apple.

До неотдавна Samsung концентрираше усилията си за лобиране на своите интереси в сферата на правата за интелектуална собственост, но от миналата година, след като президент на САЩ стана Доналд Тръмп, компанията измести фокуса си към общите търговски въпроси, твърди Yonhap, позовавайки се на вътрешен източник.

В рамките на новия курс за лобиране, Samsung ще отвори до края на 2018 г. офис на площ от 2650 кв. метра в близост до сградата на Капитолия (3-5 минути пеша). Това ще позволи на компанията по-бързо да реагира на събитията във Вашингтон, които могат да повлияят на бизнеса й в САЩ – водещата икономика в света, допълва източникът.

Коментари по темата: „Samsung харчи все повече за лобиране в САЩ”

добавете коментар...

  1. :о)

    Нямам думи…даването на подкупи е официално разрешено в света, че дори си е и бюджетирано на точна сума…ПЛЕСКАМ СЕ ПО ЧЕЛОТО…

Коментар