Финландският гигант Nokia ще се фокусира върху генериране на печалби, вместо да сваля цени, както правят конкурентите на пазара за мобилни телефони. Това заяви CEO-то на компанията Оли-Пека Каласвуо в интервю за Файненшъл Таймс.
Мобилната индустрия преживява трудни времена. Nokia е безспорният лидер на този пазар, но някои от нейните конкуренти, като Motorola например, са в дълбока криза.
Nokia ще продължи да комбинира по най-правилния начин целите за пазарен дял и печалби, посочва Каласвуо.
Подобна стратегия контрастира с действията на корейския конкурент LG Electronics, който с цената на всичко преследва набелязаните обеми на продажби, коментира Ройтерс.
Финландската компания загуби пазарен дял през втората половина на 2008-а година, тъй като не пожела да участва в ценови войни.
Настоящата година не вещае нищо добро за мобилния пазар. Анализатори прогнозират 6,6% спад на продажбите през 2009-а.
Nokia обаче очаква да се представи по-добре от конкурентите. Нейната цел е да увеличи пазарния си дял, като ще разчита на широкото си портфолио от продукти, с което не могат да се похвалят повечето й конкуренти.
В последните години финландският номер едно на мобилния пазар закупи дузина компании, вкл. и Navteq за $8.1 милиарда, за да ускори развитието на интернет бизнеса си.