Nokia няма да участва в ценови войни, ще гони висока печалба

Финландският гигант Nokia ще се фокусира върху генериране на печалби, вместо да сваля цени, както правят конкурентите на пазара за мобилни телефони. Това заяви CEO-то на компанията Оли-Пека Каласвуо в интервю за Файненшъл Таймс.
Мобилната индустрия преживява трудни времена. Nokia е безспорният лидер на този пазар, но някои от нейните конкуренти, като Motorola например, са в дълбока криза.
Nokia ще продължи да комбинира по най-правилния начин целите за пазарен дял и печалби, посочва Каласвуо.
Подобна стратегия контрастира с действията на корейския конкурент LG Electronics, който с цената на всичко преследва набелязаните обеми на продажби, коментира Ройтерс.
Финландската компания загуби пазарен дял през втората половина на 2008-а година, тъй като не пожела да участва в ценови войни.
Настоящата година не вещае нищо добро за мобилния пазар. Анализатори прогнозират 6,6% спад на продажбите през 2009-а.
Nokia обаче очаква да се представи по-добре от конкурентите. Нейната цел е да увеличи пазарния си дял, като ще разчита на широкото си портфолио от продукти, с което не могат да се похвалят повечето й конкуренти.
В последните години финландският номер едно на мобилния пазар закупи дузина компании, вкл. и Navteq за $8.1 милиарда, за да ускори развитието на интернет бизнеса си.

Коментар