Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск е „приятно момче, което не знае как да управлява компания за коли“, заяви Боб Луц, бивш заместник-председател на General Motors, в интервю за CNBC.
„Те никога няма да спечелят пари от Model 3, защото стойността е твърде висока. 9 000 души в монтажния завод произвеждат по-малко от 150 000 коли годишно. Сметката не излиза. Това е автомобилна компания, насочена към гробището“, анализира ситуацията с Telsa Боб Луц.
Коментарите на Луц идват след новината за започнало наказателно разследване срещу Илон Мъск, заради съмнения за спекулативни изявления в Twitter относно бъдещето на компанията. Същевременно на пазара се появи нов конкурент в лицето на електрическа кола от Audi.
„Челюстите се затягат и мисля, че след още една или две години ще видим филм, наречен „Кой уби Tesla“ – конспиративен филм с участието на Леонардо Ди Каприо“, добави Луц.
След потвърждаване на новината за наказателно разследване на коментарите на Мъск в Twitter, акциите на Telsa се понижиха. По думите на Луц, в Teslа има „кръвоизлив на пари“, но поради федералното разследване, регулаторът SEC няма да позволи на компанията да увеличи капитала си.
Според ветерана в автоиндустрията, конкуренция на Tesla идва не само от Audi, но също така от Mercedes, BMW и Porsche. Тези производители могат да продават своите електромобили на загуба и да компенсират с продажбите на традиционни ДВГ коли.
„Tesla няма технологично предимство, няма предимство в софтуера, няма предимство в батерията, няма никакви предимства“, категоричен е Луц.
Бившият изпълнителен директор на GM често критикува Илон Мъск и смята, че той трябва да се оттегли от поста CEO на Telsa. Не за първи път Луц прогнозира смъртта на компанията.
Те BMW и Mercedes си изградиха реноме, само щото са направили по един хубав двигател и една скоростна кутия
Мерцедес има 10 г договор с рено за доставка на двигатели ,скростни кутии, съединители , деференциали
…..
BMW пък доставя от пежо.
Офф-топик: И аз имах високо мнение за Мъск. Това продължи до прес-конференцията, която той даде за плановете на компанията му за полети до Марс. Беше излъчена на живо в тубата, и аз я изгледах цялата. Момента на прозрение дойде когато едно девойче стана и го попита един прост въпрос: “Как ще защитите астронавтите от космическата радиация?”. Отговора му ми изясни що за човек е. Който се интересува да намери и да прецени сам за себе си.
В допълнение – в нета има доста информация от клиенти на SolarCity. Вижте и там какво пише.
В заключение: човека е много добър в маркетинга, и съм съгласен с коментара по-долу, че има много силна маркетингова политика и така изгражда бранд и влияе на пазара. Прилича на ябълките. Аз лично не бих рискувал в закупуването на негов продукт, особено в началото на живота му.
ха-ха-ха-хо,
Престани да си измисляш какво съм написал, хората могат да четат.
Това, което правиш, се казва “strawman argument” или “аргумент срещу бустанско плашило”.
За незапознатите, това е техника, при която една от страните в спор/дискусия/дебат представя позицията на другата страна силно изкривено, след което атакува тази изкривена позиция. Техниката се ползва, както обикновено, когато няма как да бъдат оборени аргументите на другата страна.
За да не съм голословен, ето конкретен пример от текущата дискузия:
Аз:
“затова ли Great Wall, Dacia и всичкото китайски автомобили се раздрънкват на 2рата година? Да не коментирам каква им е динамиката на шофиране, щото е срамно.”
Малко по-надолу, в отделен абзац, продължавам:
“Я ходи малко се поинтересувай как се проектират купета и шасита на автомобили, какви сили на усукване има и за какво проектиране точно си говорим.”
По-надолу допълвам:
“Всъщност, никъде не твърдя, че ДВГ и скоростни кутии са несъществени.
Много ясно казвам, че колата не е само един двигател и скоростна кутия; има още изключително много компоненти, които изискват сериозна разработка от инженери.”
Всички тези тези по някакъв магически начин се обединяват в следното казано от “ха”:
“Ето например ако си мисли, че динамиката на шофиране не е обвързана с двигателя – ами нямам просто думи.”
Оттук нататък просто не съм чел и няма да чета, то е безсмислено. Хахото си измисля какво казват другите и започва да спори.
Фактите са прости – Tesla не притежават никаква съществена технология.
Имат ексклузивност за батериите, но всеки ексклузивен договор си има срокове. След това нямат нищо.
Допълнително, в тубата е пълно с видеа какво точно доставят господата от Tesla – чисто нови коли пълни с дефекти.
Все си мисля, че човек, който е бил в индустрията 40 години, знае повече от двамата надъхани фенове на компанията, които се напъват да ни убедят в абсурди.
“Противниците на мъск сте мега тъпи парчета”
Пращиш от здрав разум, да знаеш ;)))
Да наричаш предприемач кръстоска от ало – измамник и виденовски фараон си е интелект ;)))
Този “.” само напълно затвърди беглата си представа за производството на автомобили! Също така поредното тролско обвинение, че имам “възхита от компания”, след като още в първата тема която съм поместил тук започва с изречението “Определено Tesla са големи некадърници”.
Ето например ако си мисли, че динамиката на шофиране не е обвързана с двигателя – ами нямам просто думи.
Говори за бързо раздрънкващи се автомобили и пак човечецът си мисли, че това няма пак нищо общо с двигателя. Когато трябва да постигнеш двигател с дадени характеристики, то ти го правиш или по-тежък, или по голям, или пък по-голям разход на гориво. За да компенсираш този недостатък и да имаш автомобил със съвременни показатели ПОНЕ в момента на продажбата – компенсираш от друго. По-леко шаси, по-лош център на тежестта на автомобила. Като искаш кола, която да не се раздрънква след втората година, ами вземи си Лада петица или още по-добре Лада нива от старите… Схващаш ли, че технологията да не се раздрънква колата е отдавна известна – въпросът е какво губиш от нея и как да го компенсираш спрямо общите дадености.
На “.” колкото и да му се иска не е в час, че автомобилът е комплексно произведение, а не е сбор от по-елементарни и по-сложни технологии.
Между другото нека да допълня, че ДВГ създава вибрации, които трябва да се тушират. Това е още една не съвсем тривиална технология. Проблемът тук е основно в това, че наличните вибрации не могат да се тушират на място, а се предават през различни зъбчати колела. Тези вибрации ускоряват допълнителното износване тези колела, което налага колелата да се правят по-технологично, за да устояват на това.
Иначе май имаме консенсус вече, че батериите на Tesla се правят от Panasonic, който като ексклузивен доставчик ги продава само и единствено на Tesla, без да има право да ги продава на другите автомобилни производители. Т. е. батериите на Tesla са си наистина с технологично предимство (заради по-ниските количества използван кобалт), което не е мит както ти се обърка в началото.
И пак ще кажа – никъде не съм твърдял, че Tesla са технологична компания, така че и дума не може да става, че са някакви иноватори в нещо. То в исторически план електромобилите са били изобретени пред колите с ДВГ и дори са станали масов транспорт за богатите. После са били изоставени, заради много по-лошите си характеристики спрямо колите с ДВГ. Днес все още електромобилите не са конкурентни на ДВГ, но благодарение на технологиите нещата са вече доста по-близо до изравняване (а и при електромобилите има още доста поле за разработки, за разлика от ДВГ, които са на едно твърде развито почти окончателно ниво).
В изказването си казвам само това, което смятам за очевиден факт – Tesla много добре са си позиционирали продукта от вид “електромобил”.
Противниците на мъск сте мега тъпи парчета
Тъпо е да пишеш пълни глупости.
ха-ха-хааа, затова ли Great Wall, Dacia и всичкото китайски автомобили се раздрънкват на 2рата година? Да не коментирам каква им е динамиката на шофиране, щото е срамно.
Щото няма нищо специално отвъд двигател и скоростна кутия?
Я ходи малко се поинтересувай как се проектират купета и шасита на автомобили, какви сили на усукване има и за какво проектиране точно си говорим. Щото явно тотално не си в час.
А, може да си поговорим и за окачванията, и как те влияят на стабилността на автомобилите? Викаш – те там нема “инженерство”, ‘фащаш чука, с 2 пироня ковеш всичко и си жеуезен …
Те BMW и Mercedes си изградиха реноме, само щото са направили по един хубав двигател и една скоростна кутия, а?
Всъщност, никъде не твърдя, че ДВГ и скоростни кутии са несъществени.
Много ясно казвам, че колата не е само един двигател и скоростна кутия; има още изключително много компоненти, които изискват сериозна разработка от инженери.
Иначе, както вече споменах, а и ти сам, лично потвърди, батериите са на PANASONIC и всички разработки са само и единствено на PANASONIC.
Като цяло, кухата ти възхита от компания, която не притежава никаква смислена и уникална технология, е неадекватна. Всъщност, ти това си го осъзнаваш, затова и се наложи да прибегнеш до технологиите на PANASONIC, за да обясниш колко са уникални Tesla …
>Аре, по-полека, технологиите за батерии са на Panasonic. Всеки, който плаща, получава технологиите.
Явно тази мизерна точка (“.”) само се фука колко знае, а нищо не е разбрал. Легендите за батериите на Tesla са си един НЕОСПОРИМ ФАКТ. Защо? Ето една от статиите: “Panasonic разработва батерии за електроколи без кобалт”, която потвърждава това което аз казвам. Също така в друга статия пише:
>Японският гигант в сферата на електрониката, който е ексклузивен доставчик на батерии за Tesla, направи коментарите след въпрос на Ройтерс за това дали батериите включват кубински кобалт.
Ако тази мини точка, която ми се святка е наясно с думата “ексклузивен” ще схване, че не е вярно, че “Всеки, който плаща, получава технологиите.”.
Няма да коментирам думите му относно това, че скоростната кутия и двигателят не са най-важното за един автомобил. Очевидно никак не е в час с инженерството и не е наясно кои компоненти са сложни за изработка и проектиране и кои дори китайците могат да ги направят сносно. А от китайците всеки може да си купи каквото му душа иска… А за мнението му, че трябва обезшумяване на електромобил (и за мислената от него огромна сложност на тази технология) – това направо кърти мивки.
Виждам, че тук се разнасят някакви бесни легенди за “батериите на Тесла”.
Аре, по-полека, технологиите за батерии са на Panasonic. Всеки, който плаща, получава технологиите.
Самите Тесла нямат никакво технологично превъзходство, както г-н Луц правилно отбелязва.
Допълнително ще спомена, че въпреки глупостите на “ха”, колите са много повече от един двигател и скоростна кутия – шаси, системи за стабилност, удобство, обезшумяване (дори за електрическите коли) и какво ли още не. Във всичко това европейците са далеч по-напред от Тесла.
Само да припомня, че Тесла не е създадена от Мъск.
Всъщност, бих казал, че и SpaceX е основно медийна сензация. Без масивната финансова подкрепа от НАСА и директно Пентагона, щяха да са фалирали.
А, наливането на пари от държавата (посредством Пентагона и НАСА) са в милиарди долари годишно, скоро ще минат и в десетките милиарди.
Лъжа и измама е, че полетът им струва $40 милиона. В настоящия момент по никакъв начин не могат да свалят цената под $140 милиона.
Има далеч по-прагматични и успешни компании, занимаващи се с разработка на космически технологии. Просто не ги чувате в медиите, защото те не бързат.
Казано иначе, Мъск е некадърник и измамник.
Определено Tesla са големи некадърници, НО големите автомобилни производители са в пъти по-лоша ситуация по отношение на електромобилите. Ето и причините:
-1- Те имат изключително важно knowhow как се прави сложна механика, като двигател с вътрешно горене и скоростна кутия. Електромобилите са с много по-елементарен електромотор, а скоростната им кутия е с точно 1 скорост. Т. е. технологичното им предимство просто се губи… Всеки прави добри опаковки, дори и китайците, които имат все още по-евтина работна ръка и изключително добра инфраструктура на производство. Нека да се замислим, защо в самата Германия в градовете закупуват китайски електрически автобуси???
-2- Това, че Tesla няма технологично предимство НЕ Е вярно. Боб Луц не знае или просто лъже. Предимството е едно и то е в батериите. Последните съдържат много по-малки количества кобалт, в сравнение с батериите на конкурентите. Това е изключително рядък (и ужасно скъп) химичен елемент, чиито основни запаси са в една африканска страна. И Tesla имат сключени договори за добива на кобалт, каквито договори съвременните автомобилни производители нямат. Това е още едно важно предимство на Tesla.
-3- Съвременните автомобилни производители все още произвеждат автомобили с ДВГ, които са с много по-добри характеристики от електромобилите, включително тези на Tesla. Е, тогава кажете как по-скъпият автомобил ще се продава, просто защото бил еко (който единствено струвал по-малко при употреба – нещо, което повечето обикновени купувачи не си правят сметка, а и сметката трудно излиза заради началната цена). При Tesla е лесно, защото те просто друго не произвеждат и няма база за сравнение.
-4- Големите автомобилни производители, споменати в статията са все германски. Няма американски производител. Как мислите, дали Tesla не получава подкрепа под масата от ръководните органи на най-голямата в момента икономика? Това, че в момента правят разследване срещу Илон Мъск е само фарс, защото много хора почнаха да мърморят, че Tesla има правителствена подкрепа. Сега ще й лепнат едни символични 5 милиона глоба и “ще си изчистят името”, а тези пари са както се казва джобни за Илон Мъск.
Имайки предвид горното за Боб Луц ще кажа една българска поговорка – гладна кокошка просо сънува.
Хой, стига глупости! Големите компании изобщо не ги е еня за “концепциите” на Тесла. При Тесла няма нищо невиждано или различно – купуват компоненти на изток, сглобяват автомобили по неадекватен начин и с долнопробно качество и ги продават посредством на чудовищна реклама, благодарение на която си имат цяла армия абсолютно безкритични фенове.
Ако си беше направил труда, да разгледаш работата на големите играчи, щеше да установиш, че технологиите им са на светлинни години пред Тесла. Просто те не могат да си позволят откровено мошеническия маркетинг на обирането на каймака с последващото “след мен потоп”.
15 дни за производството на 1 тесла от 1 работник е прекалено много време
и
при условие че кола с двг има повче части.
9 000 души в монтажния завод произвеждат по-малко от 150 000 коли годишно
150000/9000=17 тесли поизвел 1 работник за 1 год
250 работни дни / 17 тесли = 15 дни за производството на 1 тесла от 1 работник
kak uspehte da zamesite tolkova proizvoditeli na electromobili v dva reda kato da se chudi chovek
tiq na hibrid li sa ili na gas
Всъщност Тесла имат едно много голямо и важно предимство – концепцията която наложиха и което всички други се принудиха да последват, налагайки на масовия пазар електромобили. Големите имена могат да си пускат по 1-2 модела електрически коли за проба и опипване на пазара, но това си е екзотика. Докато при Тесла нещата са на съвсем друго еволюционно ниво.