Apple завърши придобиването на Shazam – фирмата зад популярното едноименно приложение за разпознаване на музика. Това стана седмици след като Европейският съюз одобри сделката.
Придобиването, обявено през декември миналата година, би трябвало да помогне на производителя на iPhone да се конкурира по-добре със Spotify, считан за лидер в музикалните стрийминг услуги, отбелязва Ройтерс.
Shazam позволява на потребителите да идентифицират песни, като просто слушат музика, която свири някъде около тях. До момента приложението е изтеглено над 1 милиард пъти по света. Чрез него потребителите разпознават песни по над 20 милиона пъти всеки ден.
Наблягайки на иновацията в откриването на музика, приложението помага на потребителите по цял свят да откриват видео, звук и печатно съдържание, да взаимодействат с него и да го споделят, боравейки с различни устройства и носители.
Услугата позволява също на музикалните фенове да следят любимите си изпълнители и да споделят вълнението от откритията си.