А1 отчете поредното си силно тримесечие

Ребрандирането на Мтле в А1 допринесе да позитивните резултати на компанията

А1 затвърди през третото тримесечие тенденцията от последната над една година за ръст на основните си финансови показатели, става ясно от корпоративния отчет на телекома, публикуван днес.

Приходите на компанията са се повишили с 5,7% до 112,5 млн. евро, а оперативната печалба (EBITDA) се увеличава с 6,6% до 40 млн. евро. Тези финансови данни изключват еднократния приход от правно споразумение на телекома през третата четвърт на 2017 година с цел реална съпоставка на резултатите.

През май т.г. А1 се ребрандира с цел по-добра разпознаваемост на компанията на пазара. Отделно през третата четвърт телекомът пусна редица нови продукти за българския пазар като приложението за стрийминг на музика A1 Xplore Music, дигиталния портфейл A1 Wallet и А1 кредитна карта, за да диверсифицира приходите си.

Приходите от мобилни услуги на А1 отбелязват ръст от 0,5% до 70,4 млн. евро. Постъпленията от фиксирани услуги също се увеличават с 12,0% до 26,2 млн. евро за периода, заради успешното предлагане на корпоративни ИКТ и клауд-базирани решения, както и в резултат на повишено търсене на допълнителни услуги от настоящи клиенти.

Приходите от устройства бележат ръст с 24,0% до 14,4 млн. евро, благодарение на стабилния ръст на търсенето на все по-модерни смарт устройства.

Финансови резултати на А1 за третото тримесечие – юли-септември 2018 г.

Средният приход от абонат нараства с 2,6% до 5,8 евро, а общият брой клиенти на договор за мобилни услуги се увеличава с 0,8% до над 3,5 милиона. Това компенсира в голяма степен спада в броя на клиентите на предплатени услуги от 10,2% до 513 хиляди, продиктуван от ограничението на максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки абонат. Така общият брой клиенти на мобилни услуги намалява с 0,8% до над 4 милиона.

Броят на клиентите на фиксирани услуги отбелязва ръст от 2,3% през третата четвърт до над 1 милион, като позитивният тренд при ТВ и интернет услугите компенсира спада от намаляващата популярност на фиксираните телефонни услуги.

Увеличението на оперативната печалба (EBITDA) на А1 спрямо третата четвърт на миналата година е с 6,6% до 40 млн. евро, като основната причина е ръстът във фиксирани услуги и собственото съдържание, както и по-добър резултат при продажбата на устройства.

Коментари по темата: „А1 отчете поредното си силно тримесечие”

добавете коментар...

  1. :о)

    сигурен съм че печалбата им е поне Х2 но е умело скрита в разходи 🙂
    Както всяка по-голяма фирма по-света.

  2. А2

    Да не забравим, че добавиха никому ненужен пакет за телевизия!
    Видиш ли, плащаш повече, но и получаваш “повече”… Хаха

  3. А1

    Ами как няма да бележи ръст в приходите, след като вдигнаха цената и намалиха предлаганите минути и мегабайти?

Коментар