Първа по рода си платформа за провеждане на интервюта с изкуствен интелект (AI) използва при подбора на кадри френският козметичен гигант L’Oreal. Системата е разработена съвместно с Mya Systems, стартъп компания, специализирана в AI решенията за набиране на персонал.
Новата платформа включва чатбот и е насочена към кандидати, които търсят стажове и позиции като например консултанти по красота. Тя вече бе успешно внедрена в Обединеното кралство, САЩ и Франция през септември 2018 г., а на по-късен етап предстои да бъде въведена и в други държави, в които оперира L’Oréal.
L’Oreal отчита видимо повишаване на удовлетвореността на кандидатите за работа след въвеждане на платформата в посочените държави. Освен това системата позволява на компанията да оценява по-прецизно кандидатурите – а те са над 1 милион годишно.
„Резултатите от първите 10 000 разговора за набиране на персонал показват, че решението на Mya Sytems ангажира 92% от нашите кандидати по ефективен начин и постига почти 100% степен на удовлетвореност“, казва Нилеш Бойте, главен дигитален директор „Човешки ресурси“ в L’Oreal.
За да създаде решение, съобразено с потребностите за набиране на персонал на цялата група, L’Oréal предоставя специфичните критерии, на които трябва да отговарят кандидатите за всяка отделна позиция, и работи с Mya, за да обогати инструмента.
Чатботът в платформата на Mya може да попита кандидатите различни фактически въпроси, за да определи дали профилите им отговарят на изискванията за позицията. Този вид първи скрининг на кандидатите е лишен от предубеденост и надхвърля границите на автобиографията, за да рационализира търсенето на нови таланти.
Лесна за използване, системата на Mya е достъпна през мобилен телефон по всяко време и навсякъде. От самото начало на разговора Mya се представя като чатбот пред кандидата. В края на това първо събеседване, селектираните като квалифицирани кандидати преминават на следващия етап – пряк контакт с HR специалистите на компанията.
В наши дни, когато много от кандидатите за работа не получават обратна връзка за първото си интервю от работодателя, тази технология е особено ценна, защото тя изпраща постоянни напомняния към HR-ите да използват подход, който е по-ориентиран към кандидата и да дават обратна връзка.