Делът на учениците, които преждевременно са напуснали училище без диплома през 2017 г., спадна до 10,6% средно за ЕС, което е много близко до целта от по-малко от 10% до 2020 г., по данни от обзора за образованието и обучението за 2018 г., огласен днес от Европейската комисия.
Въпреки напредъка, все още повече от един на всеки десет ученици са изправени пред тежки перспективи за допълнително образование или за солидно навлизане на пазара на труда, включително поради по-малкото възможности за учене за възрастни, отбелязват докладът.
Процентът на лицата, завършващи висше образование, се е увеличил до 39,9%, като почти достига целта от 40%, договорена за 2020. А 95,5% от децата на възраст четири и повече години са взели участие в образованието и грижите в ранна детска възраст, което е малко над целта от поне 95%.
Обзорът на образованието и обучението показва и какви средства изразходват държавите членки за образование, което е важна инвестиция в икономическото и социалното развитие. През 2016 г. публичното финансиране за образование се е увеличило с 0,5% в реално изражение, в сравнение с предходната година.
Много държави членки обаче все още инвестират в образованието по-малко, в сравнение с периода преди икономическата криза, а тринадесет държави членки действително изразходват по-малко средства за него, сочи обзорът.
Разликите между държавите и вътре в тях продължават да съществуват, което показва нуждата от допълнителни реформи. Това се отнася най-вече за основните умения, където са необходими по-големи усилия, за да се гарантира, че младите хора усвояват добре четене, писане и математика.