Alphabet, компанията-майка на Google, обяви в четвъртък печалбата си за третото тримесечие: тя е нараснала с 36% до 9,2 млрд. долара. Основен принос за растежа има увеличението на пазара на дигитални реклами, доставяни онлайн и чрез смартфоните.
Печалбата е по-добра от очакваното за американския технологичен гигант, макар че приходите са по-малко от прогнозираното. Те бележат ръст от 21% до 33,7 млрд. долара за трите месеца, завършващи през септември, спрямо същия период на предходната година.
„Нашият бизнес продължава да има силна инерция в световен мащаб, воден от мобилното търсене и многото ни продукти, които помагат на милиарди хора всеки ден“, каза главният финансов директор Рут Порт. „Оставаме фокусирани върху постигането на възможностите, които виждаме“.
По-голямата част от приходите на Alphabet идват от Google. Над 28 милиарда долара са постъпленията от дигитална реклама, където компанията е водеща на пазара.
Другите „залози“ на Alphabet, които включват дивизията за самоуправляеми автомобили, приложни науки и киберсигурност, са нараснали до 146 милиона долара – в сравнение със $117 милиона година по-рано.