Франция на лов за данъчни измами в социалните медии

Ако в социалните мрежи демонстрирате лукс, без декларирани доходи, това е сигнал за данъчните

Френските данъчни администратори ще започнат да преравят профилите на потребители в социалните медии от началото на 2019 г. – пилотен проект в борбата срещу избягването на данъците, обяви министърът на бюджета Джералд Дарманин в седмичното телевизионно бизнес-шоу „Капитал“.

Идеята на данъчните е да се идентифицират потенциалните измами, като се анализират публично достъпните данни от профилите на отделните лица в социалните медии, каза Дарманин, цитиран от Ройтерс.

„(Фискалната администрация) ще може да види, ако имате многобройни снимки на себе си с луксозен автомобил, който – според данъчната информация – нямате средства да притежавате, или може би вашият братовчед или приятелката ви го е подарила… а може би не“, разказа Дарманин.

Мярката е част от закон, приет от Франция през миналия месец, който има за цел да засили капацитета на властите да се борят с данъчните измами и да позволи по-широко използване на онлайн данни, за да се засили фискалният контрол.

Коментар