Български стартъп с голямо отличие в Лондон

Георги Златков с наградата за второ място от стартъп надпреварата на едно от най-големите събития в туристическата индустрия в цял свят – World Travel Market в Лондон

Българска компания спечели престижното второ място в първата надпревара за стартъпи TravelForward, част от World Travel Market – водещото B2B събитие за туризъм в света, което се провежда в Лондон и е посещавано от над 60 хиляди души годишно.

Георги Златков, съосновател и главен стратегически директор на 15toGO, имаше 6 минути да представи проекта пред високопоставено жури и да гo убеди, че приложението е следващата голяма стъпка за груповите пътувания. Компанията развива продукта от над 8 месеца, а признанието в Лондон засили интереса на няколко туристически гиганта към него.

Идеята е на двама заклети пътешественици – Петър Лозанов и Тодор Геровски, които преди няколко години опитват да организират група за поредното приключение. Въпреки множеството си контакти, двамата срещат трудности да намерят достатъчно приятели за плаване с яхти в Гърция. Това ги кара да осъзнаят, че различните интереси, липсата на свободно време и бюджетът за пътешествия ограничават кръга от възможности за намиране на съмишленици, с които да споделят пътуването си.

В 15toGO всичко започва с намирането и свързването на хора с общи интереси, сходства в желанията да посетят дадена дестинация или във вече посетените държави. Когато потребителите използват бутона „Travel with Me“ (Пътувай с мен), те предлагат „приятелство с цел пътуване“, като в платформата за това се използва изразът „travelship“ (от англ. travel – пътувам, и friendship – приятелство).

В 15toGO всичко започва с намирането и свързването на хора с общи интереси

Колкото повече хора приемат поканите, толкова по-голяма мрежа от пътешественици създава съответният потребител. Щом членовете на неговата мрежа резервират или маркират дадено пътуване като желано, той получава известие за това и може да се присъедини към тях.

Името на приложението – 15toGO – ясно изразява идеята на проекта: платформата предоставя възможността за „crowdsourcing“ при груповото пътуване. Това означава, че ако потребителят е сред първите 15 пътешественици, направили резервация за дадена оферта, той би могъл да получи паричен бонус при постигането на повече от 15 резервации за същата оферта. Така първите, закупили дадено преживяване, могат да платят по-малко, а дори и да пътуват безплатно.

Апликацията 15toGO вече е достъпна за изтегляне и тестване безплатно в Apple App Store и Android Play Store за основните мобилни платформи – iOS и Android.

Даунлоуд: 15toGO за Android; 15toGO за iOS

Коментар