Продажбите на смартфони в световен мащаб са намалели с 5% в заключителната четвърт на 2018 г., но сегментът на премиум моделите бележи рът от 19% и заема над една пета от целия пазар, по данни на изследователската компания Counterpoint Research.
В категорията на премиум смартфоните попадат устройства с цени над 400 долара. Ръстът в този сегмент през третото тримесечие е обусловен от появата на нови модели от Apple и големите китайски производители, отбелязват анализаторите от Counterpoint Research.
Над 40 производители предлагат премиум смартфони на световния пазар. Сегментът заема 22% от общите продажби на умни телефони, но само пет компании контролират 89% от доставките.
Лидер при премиум смартфоните е Apple с дял от 47%. След производителя на iPhone се нареждат корейската Samsung (22%) и китайските доставчици Huawei (12%), vivo (5%), Oppo (5%) и Xiaomi (3%).
Близо половината (46%) от премиум сегмента се падат на устройства в ценовия диапазон 400-600 долара. Лидер тук е Samsung с пазарен дял от 25%, следван от Apple (21%), Huawei (17%), vivo (10%) и Oppo (7%).