Иноватор в управлението на големи данни отваря офис у нас

В анализ на големи данни тази година ще бъдат инвестирани 140 млрд. долара, прогнозира Forrester (източник: CC0 Public Domain)

София става начална точка за международна експанзия на компанията AtScale, която се позиционира като лидер в управлението на големи информационни масиви (Big Data). Базираната в Калифорния фирма напуска за първи път пределите на САЩ, стъпвайки на Стария континент с офис у нас.

AtScale оперира на пазара от 2013 г., а клиенти на нейната платформа за бизнес разузнаване, определяна като „революционна“, са гиганти от рода на JPMorgan Chase, Toyota, Wells Fargo и GlaxoSmithKline. Калифорнийският доставчик предлага решение на скъпоструващ проблем, а именно – въвеждане на ред в хаотичния океан от данни, с които бизнесите оперират.

До раждането на иновационната услуга се стига след като основателите на AtScale – ветерани от Yahoo, Google, Netezza, IBM, Microsoft, Salesforce, Cisco и Oracle – сами се изправят пред това препятствие на предишните си работни места. Сблъсквайки се от първо лице с неефективността на наследените системи от данни, те решават да създадат онова, което не могат да купят – решението.

AtScale се роди от необходимост“, разказва един от основателите на AtScale и вицепрезидент Дейв Мариани. „В Yahoo аз и моят екип бяхме разочаровани от това, че не можем по лесен начин да позволим на потребителите да консумират всички данни на компанията. Всеки ден ни се налагаше да си пробиваме път през анархията от фирмени данни, а подготовката им за бизнес анализи налагаше болезненото им местене от едно място на друго. Колкото и да оптимизирахме потоците, битката беше загубена“, спомня си Мариани.

Оказва се, че всяка голяма компания има този проблем. Информационните инструменти и платформи стават все по-разнородни, компаниите имат хиляди приложения, които трябва да се свързват с данни, разположени навсякъде – локално на място, в облак, а понякога и в мултиоблак. Затова се нуждаят от гъвкава платформа, която може да визуализира и обединява достъпа до данни от всяко хранилище и BI инструмент, казва Дейв Мариани.

Според Скот Хаузър, главен продуктов директор на AtScale, лавинообразното нарастване на количеството от данни, събирани и съхранявани от организации по целия свят през последните няколко десетилетия, е неоспоримо, а способността за бърз достъп до тях и за ефективното им анализиране вече е от решаващо значение за всеки бизнес. Forrester Research твърди, че през 2019 г. в анализиране на големи информационни масиви ще бъдат инвестирани 140 млрд. долара.

Живеем с свят, в който повече от 5 млрд. души всекидневно говорят по телефона, пишат съобщения, туитват, сърфират. Във всяка минута се раждат 571 нови сайта, на месец във Фейсбук се споделят 30 млрд. единици информация. Между 2009 и 2020 г. това „производство“ на данни ще се е увеличило с 440%“, посочва Хаузър.

Именно в тази хаотична среда Atscale внася ред, позволявайки на бизнеса да извлече необходимата информация от широк кръг данни с лекота, бързина и сигурност. Целта, естествено, е ефективност. Липсата на ефективност в управлението на данни може да струва на компаниите до 35% от оперативните им приходи или загуби от 600 млрд. долара годишно само за бизнеса в щатите.

Вниманието на AtScale към България насочва Момчил Михайлов, който е българската следа в компанията, вицепрезидент и генерален мениджър за Европа. „Тук сме, защото съм сигурен, че в България ще намерим изключителните ИТ специалисти, от които нашата революция има нужда. Това са кадри, които търсят не просто заетост със социални придобивки, а кариера. Не става дума за работа по различни проекти или аутсорсинг. Както екипът ни в САЩ, така и този в Сoфия, ще създава продукт без аналог в света“, заяви Михайлов.

Коментари по темата: „Иноватор в управлението на големи данни отваря офис у нас”

добавете коментар...

  1. Tanton

    Tanton 😀

  2. Tanton

    Разбрахме колко са добри. Не разбрахме какво точно решение предлагат и защо то е по-добро от другите.

Коментар