Xiaomi купи дял във водещ производител на телевизори

Леи Джун успешно диверсифицира бизнеса на Xiaomi (снимка: Xiaomi)

Сделка на Xiaomi потвърждава амбициите на компанията към пазара на телевизори. Известна най-вече със своите смартфони и фитнес гривни, китайската компания се позиционира в последните години успешно и на ТВ пазара.

По информация от фондовата борса в Шънджън, Xiaomi е придобила 65,2 млн. акции на производителя на битова електроника TCL, като по този начин вече притежава дял от 0,48% в третия по големина доставчик на телевизори в света.

След новината за сделката акциите на TCL поскъпнаха с 4%, а пазарната капитализация на компанията достигна $36 млрд. В края на миналата година TCL и Xiaomi подписаха и споразумение за стратегическо сътрудничество, вкл. за изследвания и разработки в областта на смарт устройствата.

В рамките на партньорството двете компании ще интегрират умните продукти на TCL (на първо място – телевизорите) в екосистемата на Xiaomi. Не са изключени също съвместни инициативи в разработката на хардуерни продукти.

Сделката от декември се вписва в плановете на шефа на Xiaomi Леи Джун, според когото в бъдеще основните приходи на компанията ще идват не от смартфоните, както е в момента, а от интернет услугите – в частност, мобилни игри, платежни услуги, платено съдържание за свързани устройства и др.

Що се отнася до пазара на телевизори, третото тримесечие на 2018 г. очерта сегмента „смарт ТВ” като един от най-печелившите за Xiaomi наред със смартфоните. Компанията вече е в Топ 10 при доставчиците на телевизори в света.

Коментар