Spotify излезе на печалба след 11 години на пазара

Музикалната услуга Spotify отчете първото си печелившо тримесечие (източник: Spotify)

За първи път музикалната услуга Spotify отчете печелившо тримесечие. Финансовият доклад сочи позитивни резултати по три ключови показателя – оперативна печалба, чиста печалба и свободен паричен поток.

Приходите на компанията бележат ръст от 30% в заключителната четвърт на финансовата 2018 година, възлизайки на 1,149 млрд. долара, според публикуваните официални данни.

11 години бяха необходими на Spotify, за да започне да печели. Услугата стартира през октомври 2008 г., но досега работеше на загуба. През последното тримесечие обаче компанията регистрира печалба от 107 млн. долара, в сравнение с 87 млн. долара загуба година по-рано.

В момента над 207 млн. потребители месечно ползват активно услугата. Само за последните три месеца на миналата година активната потребителска база на Spotify се е увеличила с 16 млн. души.

Броят на платените абонати възлиза на 96 милиона в момента, докато месец по-рано те бяха 87 милиона. Важна роля за бързия растеж изигра отстъпката за абонамент, която компанията предложи в празничния сезон.

През настоящото тримесечие Spotify очаква активната потребителска база на услугата да достигне 215-220 млн. души, а до края на годината – 245 млн. души. При платените абонаменти компанията предвижда да превиши 100 млн. души до края на март и да достигне 117-127 млн. до края на годината.

Коментар