Пазарът на телевизори се възстанови след спада

219 млн. телевизора са доставени на световния пазар през 2018 г. (източник: CC0 Public Domain)

Световният пазар на телевизори се възстановява след спада от 2017 година, според нови данни на анализаторската компания WitsView, подразделение на TrendForce.

През 2018 г. брандовете за телевизори са увеличили доставките си в глобален мащаб общо с 4,1% до 219 млн. броя. Очаква се ръстът да продължи и през настоящата година, като увеличението ще бъде с 1,6% до 223 млн. броя.

Сред факторите за позитивна динамика на ТВ пазара през миналата година са световното първенство по футбол в Русия, подмяната на телевизорите в развиващите се региони като Латинска Америка и стабилната икономическа ситуация в Северна Америка.

Освен това, на фона на падащите цени на ТВ панелите, производителите на телевизори проведоха успешни промоционални кампании, които допълнително стимулираха търсенето, отбелязва WitsView.

Производството на по-малки телевизори отстъпва на моделите с големи екрани. Ако през 2018 г. телевизорите с диагонал 32 инча и по-малък заемаха 32% от общите доставки, то тази година се очаква делът им да падне до 28,9%.

От друга страна, телевизорите с размер на екрана 65 инча и нагоре ще превземат все по-голяма част от пазара. Очаква се тяхното проникване да се увеличи от 8,8% през 2018 г. до 11,7% през настоящата година.

Най-разпространи в момента са телевизорите с диагонал от 39 до 43 инча, на които се пада една четвърт от пазара. Вторият по популярност сегмент са моделите 55-60 инча, чието разпространение ще се увеличи от 18,7% през миналата година до 19,3% през 2019-та.

Още една отчетлива тенденция е навлизането на телевизорите с висока резолюция. През 2018 г. моделите с резолюция 4K и по-висока заемаха 45,5% от пазара, а тази година се очаква делът им да нарасне до 50%.

Проникването на 8K телевизорите засега е ограничено, поради високата себестойност на 8K панелите и липсата на съдържание с толкова висока резолюция. Samsung се опитва да реши проблема с помощта на фирмена технология, която повишава 4K резолюцията до 8K, но е необходимо време за развитие на този сегмент от пазара.

WitsView очаква през 2019 г. телевизорите с 8K резолюция да заемат едва 0,2% от целия пазар. Друга изследователска компания, IHS Markit, прогнозира, че продажбите на 8K телевизори ще достигнат тази година 338 хиляди броя.

Коментар