Сравнително неголям процент от потребителите са лоялни към една единствена търсачка в интернет, твърди проучване на компанията Forrester.
Това означава, че никой, дори Google не може да се чувства сигурен в безоблачното си царуване.
Само 20% от потребителите търсят информация в интернет единствено чрез Google, се посочва в анализа, данни от който изнася CNET News.
Седмично, над 55% от сърфиращите в мрежата предпочитат да ползват услугите на няколко машини за търсене.
Според експерти на Forrester, потребителите разбират, че търсачките изпълняват по различен начин едни и същи запитвания и генерират различни резултати. Това обяснява защо потребителите прибягват до услугите на повече от една търсачка, при положение, че има категоричен лидер на пазара.
Някои търсачки са по-подходящи за търсене на борсови котировки. Други пък са предпочитани за търсене на новини.
69% от интернет потребителите, които превишиха 1 милиард, търсят поне веднъж седмично чрез Google, а 50% – чрез ресурсите Yahoo. За AOL и Microsoft проучването отчита съответно 18% и 14% по този показател.