Logitech празнува 25 години от създаването на фирмата

Logitech, световен лидер в производството на персонална компютърна периферия, на 2 октомври отпразнува 25 години от създаването на компанията. Денят беше отбелязан от служителите на фирмата в Apples, на което присъстваха съоснователя и председател на борда на директорите Даниел Борел (Daniel Borel), президента и изпълнителен директор Герино де Лука (Guerrino De Luca), и около 300 служители от швейцарските офиси на фирмата.  
Logitech е основана на 2 октомври 1981 година в Apples в хамбар на ферма. Даниел Борел (Daniel Borel), Пиерлуиджи Запакоста (Pierluigi Zappacosta) и Джакомо Марини (Giacomo Marini) основават компанията в Силиконовата долина и първоначално замислят да развият компания за софтуер  – “Logi-” е съкращение за френската дума за “софтуер,” “logiciel.”
Основателите скоро оценяват нуждата от хардуерно устройство, което да направлява графичния интерфейс. Техният интерес към ранната форма на компютърната мишка бил развит от професор Джен Даниел Никуд (Jean-Daniel Nicoud) и неговия екип в Швейцарския федерален институт за технологии – Swiss Federal Institute of Technology (EPFL), и един път излязла на пазара с този продукт до днес Logitech пуска в продажба 700 милиона мишки в цял свят.
Успехът на Logitech се дължи не само на голямата популярност на мишките, създадени от фирмата. Компанията е една от първите, които представи на потребителите дигитална камера (Logitech Fotoman, 1992) и първата, която показа аудио-периферия с вграден PC микрофон и усилвател (the Logitech AudioMan, 1992). През 1995 Logitech представя първото устройство за осъществяване на жива връзка или запис през Интернет (the Logitech VideoMan) и първия гейминг продукт на компанията (the Logitech WingMan®). Днешният успех на  Logitech се дължи и на иновациите на компанията – иновативните безжични мишка и клавиатура, водещите продукти за видео и аудио комуникация през Интернет, широка гама от продукти за дигитална музика и гейминг, нова категория от универсални дистанционни управления за уредите за домашно забавление.  
За финансовата 2006 година компанията постигна рекорд – осма поредна година на двоен ръст в продажбите, които са 1.8 милиарда долара.
“Днес символично е най-важния ден за Logitech – 25–тата годишнина от основаването на фирмата е шанс да погледнем от къде идваме,” каза Герино Де Лука (Guerrino De Luca). “По-важен е обаче шансът да погледнем в бъдещето. Нашата последователна стратегия доведе до ръст през последните осем години и аз съм щастлив да видя, че компанията дава насока в технологиите днес: непрекъснатото търсене на безжична периферия, ръста в популярността на Интернет комуникациите и дигиталната музика и нарастващата нужда от интелигентни устройства за управление, които опростяват сложността на нашите системи за домашно забавление.”
"Родена по същото време, когато се ражда и персоналния компютър, мечтата на Logitech е да бъде част от тази развиваща се индустрия," каза Даниел Борел. "Това е едно уникално и много благодатно пътуване в една конкурентна бизнес среда. Поглеждайки назад, ние се чувстваме много облагодетелствани от факта,че оцеляхме и се развихме, докато толкова много добри компании изчезнаха. Днес нашата мечта e да бъдем толкова силни, колкото през последните 25 години. Бъдещето е пред нас и остава да бъде открито."

Коментар