Социалните мрежи и интернет гигантите влагат огромни ресурси, за да пресекат пропагандата на тероризъм във виртуалното пространство. За размерите на това явление става ясно от статистика, публикувана от Google за видеопортала YouTube.
Всяка година интернет компанията харчи стотици милиони долари за проверка на съдържанието в YouTube. Само през първите три месеца служители на Google ръчно са проверили над 1 милион видеоклипа със съмнения за наличие на терористично съдържание.
В официално изявление от четвъртък Google съобщава, че при ръчната проверка са установени 90 000 видеоклипа, които нарушават политиката на компанията, касаеща тероризма. 10 000 служители на компанията са участвали в преглеждане на съдържанието.
През март, след прякото излъчване в социалните мрежи на стрелбата в Нова Зеландия властите в САЩ призоваха ръководствата на Google, Facebook, Twitter и Microsoft да подобрят работата по изтриване на насилственото съдържание от своите мрежи.
Освен това правителството на САЩ поиска от интернет компаниите да разкрият колко техни служители се занимават с търсене и премахване на подобно неприемливо съдържание и колко пари харчат за тази дейност.
Facebook и Microsoft не отговориха на искането. Twitter обяви, че „значителна част” от общо 4100 служители на мрежата по целия свят анализират съдържанието.
Ето че сега и Google разкри исканите данни – 10 000 служители на компанията се занимават с проверка на видеоклиповете, а разходите за тази дейност възлизат на стотици милиони долари годишно.