Приходите на Xiaomi от интернет услуги са нараснали с 31,8% през първото тримесечие на годината, съобщи главният финансов директор на компанията Чжоу Гуанпинг, цитиран от ITHome.
Китайският производител на електроника и доставчик на услуги постига този резултат, благодарение на бързия растеж на месечната си база от активни потребители. Налице е и друга тенденция – диверсифициране на приходите от интернет услуги.
По думите на Чжоу Гуанпинг, в момента Xiaomi има активна потребителска база от над 500 милиона души по целия свят, които използват различни продукти на компанията.
През май Xiaomi публикува първия си финансов тримесечен отчет, след като предприе нова стратегия, насочена не само към смартфоните, но и към интернет на нещата (IoT), както и към изкуствения интелект – „mobile + AIoT”. Общите приходи на групата възлизат на 6,37 млрд. долара, което е с 27,2% повече от предходната година, а печалбата расте с 22,4% до 0,31 млрд. долара.
През отчетния период броят на устройствата, свързани с платформата Xiaomi IoT, достигна 171 милиона единици (с изключение на смартфоните и лаптопите), като за една година се е увеличил със 70%.