Google поe ангажимент да неутрализира въглеродните емисии от доставката на потребителски хардуер до следващата година и да използва рециклирана пластмаса във всички свои продукти до 2022 г., предаде Ройтерс.
Новите ангажименти на интернет гиганта засилват конкуренцията между технологичните компании, които искат да покажат на потребителите и правителствата, че ограничават екологичните последици от техните разширяващи се масиви от джаджи.
Анна Мийгън, ръководител на отдела за устойчивост на устройствата и услугите на Google, заяви, че свързаните с транспорта въглеродни емисии на единица продукция са паднали с 40% през миналата година, в сравнение с 2017 г. Компанията разчита все повече на кораби, вместо на самолети, за да се пренася телефони, умни колонки, лаптопи и други джаджи от фабриките до клиенти по целия свят.
Google ще компенсира оставащите емисии чрез закупуване на въглеродни кредити, уточнява Мийгън.
Три от девет продукта на Google, за които компанията е обявила подробни данни онлайн, съдържат рециклирана пластмаса, варираща от 20% до 42% в обвивките за колонките Google Home и стрийминг донгълите Chromecast.
В публикация в блога си Google се ангажира да въведе рециклирана пластмаса в 100% от продуктите си до 2022 година. Компанията се стреми да постигне устойчивост във всичко, което прави, казва Мийгън, като признава, че ще отнеме време на Google, за да демонстрира напредък.