Над 100 администрации с е-документооборот

Системи за вътрешен електронен документооборот и автоматизиране на процеси ползват над 100 общински и областни администрации, съобщи министър Николай Василев на днешната национална конференция по електронно управление.

МДААР е предоставило на администрациите 60 000 операционни системи с офис пакет и 2000 сървърни операционни системи, както и софтуер за антивирусна, антиспам и друга защита за 45 000 работни станции и сървъри.

В 4 общини е внедрен и софтуер за безхартиено заседание на общински съвети, каза още министърът по време на форума, организиран от ICT Media.

Техническият капацитет на администрацията е повишен с предоставените от МДААР над 13 500 настолни и преносими компютърни системи, над 5000 мултифункционални устройства, принтери, скенери и 2650 електронни подписа.

В периода от 2006 до юни 2009 г. ИТ обучение са преминали общо 64553 служители, а сертифициране – 22917 души.

Министърът на информационното общество на Македония Иво Ивановски похвали България, че за толкова кратко време е постигнала впечатляващи успехи в областта на електронното управление.

Тази година акцент в програмата на конференцията е сътрудничеството между всички нива на администрацията в процеса на въвеждане на електронно управление у нас. Събитието включва и кръгла маса с акцент прилагането на успешни европейски практики в сферата на е-администрацията у нас.

Коментар