Xiaomi поскъпва след експанзия в Европа и Индия

Леи Джун развива успешно бизнеса на Xiaomi извън Китай (снимка: Xiaomi)

Xiaomi, известният китайски производител на смартфони и потребителска електроника, завърши второто тримесечие с ръст на приходите и спад на печалбата, става ясно от публикация на South China Morning Post.

Постъпленията на компанията в периода април-юни възлизат на 51,9 милиарда юана (7,4 милиарда долара), в сравнение с 45,2 млрд. юана година по-рано, благодареение на покачването на средната продажна цена на смартфоните.

Същевременно, Xiaomi регистрира 87% спад на печалбата през тримесечието. Това се дължи на обезценяването на инвестициите и спада в търсенето на телефони в Китай.

През отчетния период нетната печалба на Xiaomi възлиза на 1,96 милиарда юана (278 милиона долара), в сравнение с 14,63 милиарда юана за второто тримесечие на миналата година.

Приходите на компанията от телефони са се увеличили с 5% и възлизат на 30,5 милиарда юана (4,3 милиарда долара), според документите, които Xiaomi е предоставила на Хонконгската фондова борса.

По-голяма част от приходите на Xiaomi идват от продажби на мобилни телефони, но компанията също така прави пари от услуги и потребителски джаджи. Този бизнес модел се нарича „триатлон”. През второто тримесечие на 2019 г. Xiaomi е доставила 32,1 милиона смартфона в световен мащаб.

Финансовите резултати показват, че стратегията за разширяване на бизнеса извън Китай и фокусирането върху пазари като Индия и Европа дава плодове на фона на свиващия се пазар на смартфони в Китай, който е най-големият в света.

Във вторник, 20 август, акциите на Xiaomi поскъпнаха с 3,17% след публикуване на финансовия отчет за второто тримесечие на годината.

Коментар