Единствено интернет рекламата е отбелязала ръст на британския пазар през четвъртото тримесечие на 2008 година.
Като цяло приходите от реклама в различните медии са намалели с 9,6% спрямо същия период на предходната година, сочат данните на британската рекламна асоциация.
На този фон интернет рекламата постига ръст от 17,3%. Това обаче е два пъти по-малко увеличение, отколкото през четвъртото тримесечие на 2007-а.
За цялата 2008 година рекламният пазар на Острова е отбелязъл спад от 3,9%. Най-силно засегнат е секторът на рекламата във вестниците, където се наблюдава намаление с 12%. Анализът обаче не включва рекламата в сайтовете на националните британски вестници.
През четвъртото тримесечие рекламодателите са похарчили 9,9% по-малко средства за реклама във вестници. Приходите от радиореклама са намалели с 8,5%, а телевизионната реклама бележи спад от 5%.
Според компанията за изследвания Enders Analysis, през настоящата година приходите от реклама в британската преса ще намалеят с 21%, докато спадът в интернет ще бъде само 2%.