Изкуствен интелект вместо продавачи в Макдоналдс?

Макдоналдс планира внедряване на умни технологии за поръчки (снимка: CCO Public Domain)

Веригата за бързо хранене Макдоналдс възнамерява да повиши ефективността в заведенията си, като въведе изкуствен интелект (AI), в частност – гласов асистент в системата за получаване на поръчки, съобщи Блумбърг.

За реализиране на този проект е закупен стартъпът Apprente, който разработва гласов асистент, базиран на AI технологии. Първоначално гласовият асистент ще се използва в пунктовете за получаване на поръчки от автомобили, както и в будките за самообслужване.

Тези намерения на ръководството на веригата предизвикаха безпокойство сред голям брой служители на Макдоналдс, които могат да загубят местата си, поради автоматизация и въвеждане на нови технологии.

Макдоналдс вече купи два стартъпа, свързани с технологии за изкуствен интелект. Първо беше придобит Dynamic Yield, чиито специалисти разработват технология за събиране на лични данни от клиенти, въз основа на която се променят настройките за продажби и рекламни оферти.

По-късно Макдоналдс придоби дял в Plexure Group Ltd. – компания за разработка на мобилни приложения. Освен това Масдоналдс планира да разшири новосъздаденото подразделение McD Tech с повече инженери и специалисти по обработка на данни.

Що се отнася до стартъпа Apprente, основан през 2017 г., неговите специалисти вече са предоставили на Макдоналдс гласов асистент, който в момента се тества в няколко заведения от веригата. В бъдеще се планира интеграция на умните технологии във всички обекти на територията на САЩ.

Коментар