Нулев ръст при мобилните компютърни устройства

Производителите са доставили общо 80,1 милиона лаптопи и таблети на световния пазар през второто тримесечие (снимка: CCO Public Domain)

Анализаторската компания Strategy Analytics отчита нулев ръст на световния пазар на мобилни компютърни устройства през второто тримесечие на 2019 г. Според експертите, през изминалото тримесечие производителите са доставили общо 80,1 милиона устройства – лаптопи и таблети, докато година по-рано, през април-юни 2018 г., пазарът възлизаше на 80,5 милиона броя.

На фона на вълната от актуализации в корпоративния сегмент, породена от скорошното изтичане на срока на поддръжка на Windows 7, тримесечните доставки на лаптопи се увеличават с 6% на годишна база. Нарастването в сегмента на лаптопите помага за компенсиране на отрицателната динамика на пазара на таблети, където анализаторите регистрират 7-процентов спад на доставките.

От по-ранен доклад на Strategy Analytics е известно, че доставките на таблети през последното тримесечие възлизат на 37,4 милиона бройки. Като се има предвид това, излиза, че доставките на лаптопи в периода април-юни са били на ниво от 42,7 милиона броя.

Анализаторите обръщат внимание на потребителските предпочитания: докато тънките и леки лаптопи са най-търсени в бизнес сегмента, традиционните таблети, които са по-подходящи за игри и гледане на видеоклипове, са по-търсени в потребителския сегмент.

Данните, събрани от Strategy Analytics, показват ясното лидерство на две марки – Apple и Lenovo. През последното тримесечие те контролират съвместно около 36% от пазара на мобилни компютърни устройства. Следват HP, Dell и Samsung с дялове съответно 11,8%, 9,2% и 6,7% (9,5, 7,4 и 5,4 милиона броя).

Коментар