AOC и MMD изпреварват ръста на пазара при мониторите

Пазарът на монитори продължава да расте, благодарение на прехода към модели с по-висока резолюция, ултра-широки, извити и с големи монитори (снимка: AOC)

Пазарът на монитори в европейския регион е нараснал с 3,2% през второто тримесечие на 2019 г., според нови данни на анализаторската компания Context.

Компаниите AOC и MMD (лицензен партньор на Philips монитори) заедно постигат двойно по-висок ръст на продажбите – 6,7%, което им позволи да запазят третата си позиция в Европа с пазарен дял 14,1%. MMD допринесе за този ръст с 10,8% увеличение на продажбите спрямо година по-рано, съобщиха от компанията.

При големите размери екрани (27 инча и по-големи), двете марки са на втора позиция с пазарен дял от 14%. Докато този сегмент нараства с 29,2%, двете марки съвместно постигат почти двоен ръст в размер на 57,7%.

MMD и AOC бележат и значително увеличение на продажбите в сегмента по марки: 53,3% за MMD и 64% за AOC. Заедно, те заемат водеща позиция в Русия, Бенелюкс, Украйна, Полша, Италия, Чехия и Словакия. MMD самостоятелно е на първа позиция в сегмента 27”+ в Бенелюкс и Украйна.

Щефан Зомер, директор „Маркетинг и бизнес управление” за Европа на AOC & MMD, подчерта ролята на иновациите за ръста на пазара на монитори (снимка: AOC & MMD)

Общият пазар на монитори продължава да расте, благодарение на прехода към модели с по-висока резолюция (QHD и UHD), ултра-широки, извити и големи монитори, както и на иновативните технологии, които допринасят за повишаване на продуктивността и лекотата на използване. Друг ключов фактор е геймърският сектор, който постоянно нараства.

„Иновациите играят роля за ръста на продажбите и продължаваме да увеличаваме пазарното си присъствие с всяко тримесечие”, каза  Щефан Зомер, директор „Маркетинг и бизнес управление” за Европа в AOC & MMD.

В България пазарът на монитори е нараснал с 6,6%, а общият ръст на продажбите на AOC и MMD е три пъти по голям – 18,7%. Ръстът на AOC се изразява с впечатляващите 42,5% през второто тримесечие на 2019 г., в сравнение със същия период на предходната година. И двете марки комбинирано продължават да държат трета позиция на пазара с дял от 14,1%.

„През последното тримесечие увеличихме позициите си на пазара с двете марки (AOC и MMD), за да стигнем до третото място, независимо дали сравняваме с предишната година или предишното тримесечие. На конкурентния пазар на монитори в България това е голямо постижение за нас”, сподели Кристиан Букур, търговски директор на AOC & MMD България.

Коментар