Търсенето на памети за ъпгрейд на българския пазар е било много високо през 2008 година, съобщи Михай Марку, представител на Kingston, по време на дилърски семинар на АСБИС.
От производителя отчетоха висок ръст в продажбите на 1-гигабайтови модули DDR2-400 за ъпгрейд. Същевременно най-голям дял в приходите на Kingston, или 66%, се пада на модулите по 2 и повече гигабайта.
Продажбите на DDR3 памети все още са в начален стадий и тепърва се очаква този сегмент да се развива, посочи Михай Марку.
Kingston, която е водещ производител на RAM памети, обяви сериозни амбиции и към пазара на SSD устройства. Компанията лансира три продуктови линии – Е, M и V, насочени към различни приложения.
Устройствата от V-серията, предназначени за консуматорския пазар, ще излязат на пазара през март и април, а корпоративните (E) и мобилните (M) SSD вече са в продажба.
SSD се намества като буфер между RAM и класическия твърд диск (HDD), каза Михай Марку. Скоростите при тези устройства се измерват в микросекунди, докато при RAM са в наносекунди, а при HDD – в милисекунди.
Предимствата на SSD са няколко: по-висока скорост, по-малка консумация на енергия и работа на по-ниски температури. SSD трябва да се оценяват по производителност на евро, а не както твърдите дискове – по показателя гигабайт на цент, добави Михай Марку.
Пречки за бързо навлизане на SSD са високата цена и по-ниският капацитет, спрямо твърдите дискове. Но в близките години тези разлики ще намаляват и SSD ще стават все по-популярни.