Шест високотехнологични марки са в Топ 20 на Superbrands у нас

Шест марки в сферата на високите технологии, представени на българския пазар, попадат в първите 20 на класацията Superbrands. М-Тел, Google, Nokia, Sony, Globul и Microsoft заемат съответно 2, 3, 5, 10, 12 и 14 място.
M-Тeл е най-силна българска марка, според проучване на потребителския сегмент. Лидер сред глобалните брандове е Coca-Cola, която спечели и вота на потребителите, гласували в интернет.
500 потребителски бранда в различни сектори бяха избрани за Superbrands във второто проучване на пазара у нас. Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands.
Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет.
Председател на Борда на Superbrands за настоящия проект е проф. д-р Веселин Благоев, председател на Българската асоциация по маркетинг. Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е институтът за пазарни проучвания GFK Bulgaria.
В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands – качество, надеждност и познаваемост.
В потребителското онлайн проучване са участвали 10 000 души от цялата страна в съотношение: 68% жени срещу 32% мъже. Решаващо влияние върху избора при покупка на стоки и услуги оказват мнението на приятелите, ползвали тази марка, конкурентните цени и маркетинговите активности.
Жените се влияят в по-голяма степен от мнението на приятелите, отколкото мъжете, докато вторите са повлияни повече от известността на марката.
Повечето от участниците са склонни да заплатят по-висока цена за любимата си марка, като преобладават посочилите 10% увеличение на цената. Сред гласувалите преобладават тези, които биха се доверили на известна марка, ако не са добре запознати със стоката или услугата, която купуват, както и тези, които търсят изгодна цена, но купуват стоката само ако харесват марката.

Коментари по темата: „Шест високотехнологични марки са в Топ 20 на Superbrands у нас”

добавете коментар...

  1. хм

    Това проучване не е представително! Завършил съм Социология, знам какво е представително проучване;) Така че не могат да се вадят никакви изводи и практически няма никаква стойност!

Коментар