Пазарът на таблети се върна към растеж

В периода юли-септември на световния пазар са доставени 37,6 милиона таблета
(снимка: CCO Public Domain)

Индустрията на таблетите бележи ръст на продажбите през третото тримесечие на годината, сочи доклад на IDC. Това се случва след поредица от тримесечия на спад в този сегмент от пазара.

В периода юли-септември са доставени 37,6 милиона таблета в световен мащаб. Това е с 1,9% повече, в сравнение с третото тримесечие на миналата година, когато доставките възлизаха на 36,9 милиона броя.

Apple е лидер на пазара за таблети – през тримесечието компанията е доставила 11,8 милиона iPad, заемайки почти една трета от пазара, или 31,4%. Търсенето на нейните устройства е нараснало с 21,8%.

На второ място е Amazon с 5,5 милиона продадени таблета и дял от 14,5%. Доставките на тази компания са се увеличили с 25,6% в рамките на една година.

Samsung затваря челната тройка с 4,6 продадени устройства. Делът на южнокорейската компания е 12,3%. На годишна база се забелязва намаление на доставките с 13,9%.

Следват Huawei и Lenovo с 3,6 милиона и 2,5 милиона доставени таблета през третото тримесечие. Двете компании имат дялове съответно 9,5% и 6,7%.

Коментар