Почти 61% от рекламните кампании, които пренасочват потребителите към опасни сайтове, откъдето те могат да изтеглят вируси, са предназначени за устройства под управление на Windows, сочи ново изследване на компанията за ИТ сигурност Devcon.
Втората най-популярна платформа като цел на вредоносните реклами е Chrome OS на Google с дял от 22,5%. Под управление на тази операционна система работят т.нар. хромбуци.
Около 10,5% от злонамерените реклами са насочени към потребителите на macOS. На iOS, Android, iPadOS и Linux се падат съответно 3,2%, 2,1%, 0,8% и 0,3%.
Изследването на Devcon е проведено от 11 юли до 22 ноември. Фактът, че по-голямата част от злонамерената реклама е фокусирана върху Windows, се обяснява от анализаторите с безусловното лидерство на тази платформа на пазара.
Експертите по киберсигурност предупреждават, че някои рекламни блокери, като Ads Blocker, наскоро са се превърнали самите те в рекламни вируси. На първо място това се отнася за приложения, изтеглени от неофициални ресурси.
Експертите от Devcon наричат новия тип злонамерен софтуер FakeAdsBlock. Такива рекламни вируси вече са заразили поне 500 потребители, сочи изследването.
…двете системи…
Не е точно така. Операционната система на Microsoft е лидер на пазара само на персоналните компютри, който непрекъснато се свива. На всеки персонален компютър се падат три или четири устройства под Android. И от тази новина, излиза, че Android е десет пъти по малко атакувана при три до четири пъти по- голям дял на ползвани под нея устройства, което няма как да е вярно, ако самата двете система предлагаха еднакво ниво на защита.