Доставчикът на облачни услуги за бизнеса Salesforce реализира приходи над очакванията на Уолстрийт за третото фискално тримесечие, на фона на нарастващо търсене на софтуер от компаниите, които прехвърлят своите операции в облачната инфраструктура.
За тримесечния отчетен период, приключил на 31 октомври, продажбите на Salesforce възлизат на 4,51 милиарда долара, което е с 33% повече спрямо същия период на миналата година. Компанията регистрира нетна загуба от 109 милиона долара, срещу 105 милиона печалба преди година, предаде Ройтерс.
Като се изключат плащанията на възнаграждения от акции, Salseforce регистрира коригирана печалба от 75 цента на акция, която е по-висока от средната прогноза на анализаторите – 66 цента на акция. Приходите също надвишават прогнозата на Уолстрийт от 4,45 млрд. долара.
Постъпленията на Salesforce се увеличават, поради силното търсене на облачни услуги в областта на продажбите и маркетинга. Флагманският продукт Sales Cloud носи на компанията 1,17 милиарда долара за тримесечието, което е увеличение с 14,5% спрямо периода август-октомври 2018 г. Sales Cloud формира една трета от оборота на компанията.
По отношение на Service Cloud, приходите нарастват от 917 милиона долара през Q3 2018 до 1,14 милиарда долара за последното тримесечие. Компанията получава около 644 милиона долара от облачните решения Marketing and Commerce Cloud, в сравнение с 489 милиона долара година по-рано.
Приблизително 71% от оборота на американския доставчик се падат на страните от Северна и Южна Америка. Делът на Европа и Азиатско-Тихоокеанския регион възлиза съответно на 20% и 9%.
От доклада на Salesforce също следва, че през изминалото тримесечие компанията е получила над 4,2 милиарда долара от абонаменти и услуги за поддръжка, в сравнение с 3,2 милиарда долара преди година. Приходите от професионални услуги нарастват с 22% до 274 милиона долара (тук са включени и други източници на доходи).
В края на фискалната 2020 година компанията очаква коригирана печалба в диапазона от 2,89 до 2,9 долара на акция, която надвишава средната прогноза на анализаторите от 2,86 долара за акция.
През последните няколко години Salesforce похарчи милиарди долари за покупка на компании, включително Tableau и MuleSoft. В случая на Tableau, сделката стана най-голямата в историята на Salesforce – нейната стойност възлиза на 15,3 милиарда долара. Очаква се поглъщането на Tableau да добави около 550-600 милиона долара към годишните приходи на Salesforce.
Във вторник, 3 декември, когато Salesforce публикува своите тримесечни резултати, акциите на компанията поскъпнаха с 2% до приключване на борсовата търговия. От началото на 2019 г. котировките на разработчика на корпоративен софтуер са се покачили с 18%, отбелязва Ройтерс.