Microsoft планира инвазия на пазара за търсене




Microsoft планира мащабна рекламна кампания в подкрепа на търсачката Kumo. През юни компанията ще похарчи около 100 милиона долара, за да популяризира уеб услугата, съобщи Advertising Age.

Партньор на софтуерния гигант в рекламата на Kumo е агенцията JWT, която ще разпредели огромния бюджет за реклама в интернет, телевизия, радио и печатни медии. За сравнение, през миналата година целият рекламен бюджет на Microsoft в САЩ възлизаше на $361 млн.

Търсещата машина Kumo е достъпна в момента за служителите на Microsoft през вътрешната корпоративна мрежа. Името Kumo е с японски произход и означава “облак”. Не е изключено обаче Microsoft да го промени.

Корпорацията се надява чрез Kumo да укрепи влиянието си на пазара за интернет търсене. От Редмънт обаче уточняват, че услугата няма да конкурира Google или Yahoo. Microsoft определя Kumo като търсеща машина, която дава по-малък брой резултати, но по-качествени.

Microsoft притежава 8,5% от американския пазар на интернет търсене, по данни на comScore за януари. Google има 63%, а Yahoo държи 21%.

Коментар