Потребителската техника – пазар за над 1 трлн. евро

Телеком секторът привлича близо половината от потребителските харчове за техника
(снимка: CC0 Public Domain)

Глобалният пазар на потребителска техника ще надхвърли един трилион евро през 2020 година, сочи прогноза на анализаторската компания GfK. Разходите ще нараснат с 2,5% спрямо миналата година, достигайки 1,05 трлн. евро.

Най-голям се очертава сегментът на телекомуникационните стоки. През 2019 г. тези продукти заемаха 43% от целия пазар на потребителска техника, а тази година разходите ще се увеличат с 3% до 454 милиарда евро.

На второ място в стойностно изражение са големите домакински уреди, чиито глобални продажби през годината ще възлязат на 187 млрд. евро, бележейки ръст от 2%.

Сегментът на потребителската електроника се оценява на 146 млрд. евро през настоящата година (приблизително 14% от потребителските разходи).

Най-бързо в световен мащаб ще се развива сегментът на малките домакински уреди – тук се очакват ръст от 8% на годишна база и разходи в размер на 97 милиарда евро.

Повече от 15% от общите разходи за потребителска техника ще бъдат в категорията на ИТ и офис техниката, сочи още анализът.

Основните фактори при избора на продукти през тази година са иновациите, производителността и премиум характеристиките, които осигуряват висококачествено потребителско изживяване, коментират от GfK.

В допълнение, потребителите инвестират в удобство и здравословен начин на живот. Това ще подкрепи високата динамика в търсенето на малки домакински уреди както на развитите, така и на развиващите се пазари.

Коментар