Европейците пазаруват твърде различно електроника




В различните държави цената и брендът имат различна тежест при избора на продукт. В зависимост от своята националност и от държавата, в която живеят, европейските потребители отделят по-голямо или по-малко внимание на качествата на продуктите, които купуват.

До този извод стига проучване на компанията GfK, проведено в девет страни на Европа и целящо да установи кое е по-важно за потребителите – цената или марката.

Немците и австрийците, например, са съсредоточени повече върху цената на стоките. За разлика от тях, испанци, италианци, руснаци и поляци дават приоритет на марката на продукта, когато пазаруват.

При покупка на електроника, цената е основен фактор за 60% от немците и австрийците. За останалите европейски нации, обхванати в изследването, този показател се движи в диапазона от 27% до 36,6%.

Като правило, потребителите от втората категория се ориентират преимуществено по марката на стоките. Така например, за над 70% от жителите на Холандия и Полша брендът има решаващо значение при покупка на електроника.

Името на производителя на технологичния продукт е най-важно за над 60% от французите, испанците, руснаците, италианците и англичаните. Делът на немците и австрийците, които се ориентират по произхода на стоките, е значително по-малък – съответно 42% и 41%.

За повечето анкетирани обаче известната марка не е залог за качество и иновативност на продукта, твърди анализът на GfK. Потребителите ценят самото брендиране, те искат да живеят нашироко и да получат признание от околните за избора на продукт, който са направили.

Коментар