Microsoft и Yahoo са започнали преговори за партньорство в областта на интернет рекламата. Двете компании не са обявили официално намеренията си, но за разговорите съобщава Уол Стрийт Джърнъл, като се позовава на собствени източници.
Карол Барц, която управлява отскоро Yahoo, и шефът на Microsoft Стив Балмър се срещнаха за последно в началото на април.
Предполага се, че обект на сегашните разговори е сделка, при която Yahoo ще продава реклама чрез сайтовете на Microsoft. Последната, от своя страна, ще може да помества реклами в резултатите от търсене чрез Yahoo.
Настоящите преговори за рекламата са част от виждане за по-мащабно партньорство, условията по което се обсъждат от няколко седмици. Ако то бъде постигнато, Yahoo ще предостави своята търсачка на Microsoft, което ще позволи на софтуерния гигант да намали разходите за аналогичните си услуги и да увеличи пазарния си дял в търсенето.
Yahoo е ухажвана от Microsoft още от началото на 2008 година. Тогава гигантът от Редмънт предложи около 45 милиарда долара за интернет компанията, но офертата беше отхвърлена.
По-късно обаче акциите на Yahoo паднаха, а CEO-то Джери Янг подаде оставка. Новият изпълнителен директор Карол Барц, екс-CEO на Autodesk, се зае с реорганизация на Yahoo и възобнови разговорите с Microsoft.