YouTube опитва да капитализира популярността си

Популярният видео сайт YouTube и най-голямата световна музикална компания Universal Music Group обявиха миналата седмица намерението си да пуснат нов уеб сайт за музика и видео, надявайки се на големи приходи от огромната потребителска база на услугата на Google, съобщава Ройтерс.
Новият сайт, който ще се издържа от реклами, ще се нарича Vevo и ще предлага професионално видео съдържание. Очаква се това да стане през идните месеци.
Сделката ще даде рамо на YouTube, която е под растящ натиск от музикалните къщи, недоволни от невъзможността на популярния сайт да плаща по-високи такси за правата за тяхната музика и видео.
Миналият месец YouTube беше принудена да блокира всички музикални видео клипове във Великобритания, а в началото на април трябваше да направи същото в Германия в подобен спор за пари с издателите на песни.
Vevo е опит да се реши проблема с несъответствието между популярността на YouTube, която има 100 милиона потребители само в САЩ и относително ниската норма на реклама. Новият сайт ще бъде собственост изцяло на Universal, звено от френската медийна група Vivendi.
На него ще се предлагат само качествени видео материали, за разлика от любителските клипчета на YouTube. Идеята, която стои зад Vevo, е да се привлекат големи рекламодатели и други партньори-собственици на съдържание.
YouTube и Universal Music ще си делят приходите от реклама, генерирани от сайта. Двете страни залагат на възможността за увеличаване на тези приходи чрез създаване на първокласно съдържание. Досега много от собствениците на известни марки избягваха да поставят своите реклами наред със разнородната смес от генерирани от потребители видео клипове.
Наблюдателите на индустрията вероятно ще сравнят Vevo с Hulu – висококачествена онлайн видео услуга, съвместна собственост на NBC Universal и News Corp, чийто брой потребители е една трета от този на YouTube. Hulu предлага популярни телевизионни шоу програми и някои филми и продава реклама по-успешно, отколкото YouTube.
Vevo ще служи също така като обединителна платформа, наречена Vevo Music Network, която ще предоставя музикални видео клипове на сайтовете на партньори. Говори се, че главният изпълнителен директор на Universal Дъф Морис вече води разговори за привличане на други музикални компании.
Разговорите с EMI Group и Sony Music, която поднови договора си с YouTube през февруари, вероятно ще бъдат по-леки, отколкото с Warner Music. В края на миналата година преговорите между YouTube и третата по големина музикална компания в света стигнаха до задънена улица.
Но сега Universal се надява да има четирите големи на своя страна преди пускането на сайта. Желанието на феновете и рекламодателите е да имат най-доброто музикално съдържание от всички издатели, а не само на Universal.

Коментар