Скок в продажбите на OLED телевизори

Продажбите на OLED телевизори започват да нарастват по-бързо
(снимка: CC0 Public Domain)

Глобалните доставки на OLED телевизори за първи път превишиха 1 милион бройки в рамките на едно тримесечие – това се случи в периода октомври-декември 2019 г., съобщи Business Korea, позовавайки се на изследване на IHS Markit.

През първите три тримесечия на миналата година доставките на OLED TV бяха стабилни ни ниво около 600 хиляди бройки. Но в последното тримесечие, на фона на увеличеното търсене в предпразничния период, доставките се увеличават с 66,5% и достигат 1,1 милиона бройки.

Като цяло, годишните доставки на OLED телевизори през 2019 възлизат на около 3 милиона единици, в сравнение с 2,5 милиона в предходната година. Екраните с органични светодиоди заемат около 1,3% от световния ТВ пазар, докато година по-рано делът им беше 1,1%.

Най-значим принос за развитието на пазара на OLED телевизори има LG Electronics. Миналата година корейската компания достави 598 хиляди телевизора от тази категория, или 53,9% от световния обем.

LG OLED телевизорите в употреба възлизат на почти 5,5 милиона единици, което е повече от 60% от общия брой такива телевизори, пуснати в света за всички времена – 8,25 милиона единици.

Тъй като все повече производители доставят OLED телевизори, пазарният дял на LG намалява. Компанията обаче продължава да движи растежа на този пазар и непрекъснато увеличава доставките, отбелязват анализаторите.

Предвид положителната реакция на потребителите, очаква се предлагането на OLED телевизори да нарасне с 50% до 4,5 милиона единици през 2020 г. и да достигне 11,5 милиона през 2023 г. Делът на OLED TV от общия пазар на телевизори ще надвиши 10% в края на разглеждания период.

Коментар