Пандемията от коронавирус ще доведе до спад на световния пазар за телевизори, прогнозира анализаторската компания Counterpoint Research. Според експертите, поради отслабване на търсенето на фона на Covid-19 в Северна Америка и Европа, продажбите през първата половина на 2020 г. ще намалеят с 15%.
Частично възстановяване на пазара е възможно през втората половина на годината, но в крайна сметка годишните доставки на телевизори вероятно ще бъдат с 8% по-ниски от тези през 2019 г. Пазарът отново ще започне да набира скорост през 2021 г., очакват анализаторите.
Докато разпространението на коронавируса продължава, търсенето на телевизори, особено в Северна Америка и Европа, ще се забави. В условията на икономическа несигурност и препоръки за спазване на социалната дистанция хората ще отложат покупките на устройства за по-добри времена.
Става очевидно, че много западни страни не са в състояние да контролират огнищата на коронавирус толкова ефективно, колкото Китай. Ако пандемията се задълбочи, бизнесът няма да може да се възстанови за дълго време, което заплашва ТВ пазара с още по-изразен спад.
Освен това на 24 март Международният олимпийски комитет отложи игрите в Токио за 2021 г. Големите спортни събития обикновено са придружени от ръст в продажбите на телевизори. Отмяната на Олимпиадата означава, че стимулът за покупка на нов телевизор отпада.