AMD рестартира отворената среда GPUOpen

AMD пуска отново средата GPUOpen с разширен комплект FidelityFX инструменти
(снимка: AMD)

AMD рестартира средата за разработчици с отворени стандарти GPUOpen с напълно обновен дизайн, съобщи компанията в блога си. Освен това AMD ще пусне тази седмица няколко нови програмни средства и технологии за GPUOpen.

Първият нов продукт е разширение на AMD FidelityFX – комплект инструменти с отворен код, с които разработчиците по-лесно ще могат да добавят висококачествени пост-процесинг ефекти към игрите. Четири нови ефекта, добавени към комплекта, подобряват качеството и производителността при рендериране:

  • FidelityFX Screen Space Reflections осигурява стохастични пространствени екранни отражения (Stochastic Screen Space Reflections, SSSR) с минимално натоварване на ресурсите чрез оптимизиран изчислителен „шейдър” и „денойзинг”, оптимизиран за RDNA архитектурата.
  • FidelityFX Ambient Occlusion е оптимизиран за RDNA архитектурата ефект на комбинирани адаптивни изчислени прегради от околната среда (Combined Adaptive Compute Ambient Occlusion, CACAO), който динамично помага да се подобри изгледът на предмети според светлината от околната среда.
  • FidelityFX HDR Mapper е оптимизиран за AMD FreeSync Premium Pro дисплеи и запазващ осветеността картограф (Luminance Preserving Mapper, LPM), който осигурява HDR изображения за игрите и широка цветова гама.
  • FidelityFX Downsampler е оптимизиран за RDNA архитектурата шейдърно- базиран еднопасов даунсемплър (Single Pass Downsampler, SPD), който генерира текстурни MIP нива, като използва асинхронни изчисления за оптимална производителност.

Освен това AMD пусна и нови демо инструменти, достъпни за изтегляне тук, сред които:

  • FEMFX – CPU библиотека с отворен код за физика на деформируеми материали, която позволява на разработчиците на игри да вдигнат физическия реализъм на ново ниво.
  • TressFX помага на разработчиците да осъществят GPU-ускорен реалистичен рендъринг на коса и козина, както и симулационни технологии в игрите.

Рестартът на GPUOpen ще бъде отбелязан с първото виртуално събитие за разработчици, организирано от AMD, този петък, 15 май. На него инженери от компанията ще споделят знанията си по различни теми в последователност от видео материали – темите варират от Radeon ProRender 2.0 до най-новите средства в комплекта от инструменти Radeon.

Коментар