Kingston очаква рекордни приходи за 2006 г.

Kingston Technology предвижда продажби над 3,6 милиарда долара през тази година. До момента голямата част от бизнеса на фирмата са DRAM модулите – около 42%, следвани от OEM-паметите (23%), флаш продуктите (21%) и DRAM-модули за ъпгрейд на специализирани приложения (14%), съобщават от компанията.

Миналата година флаш-продуктите са допринесли за около $700 милиона от приходите на компанията (3 милиарда за 2005г.). Kingston потвърждава предишните си оценки, че USB модулите и флаш-картите могат да генерират тази година $1 милиард, и съобщава, че 3-те най-големи доставчици на NAND-флаш чипове за компанията са Samsung, Toshiba и Hynix.


Фирмата в момента разполага с 39 технологични линии за повърхностен монтаж: 12 в Шанхай и 6 в Шенжен (Китай), 12 в Хсинчу (Тайван), 5 в Пенанг (Малайзия) и 4 във Фаунтин Вали (САЩ). Месечният капацитет на тези мощности възлиза на 9 милиона единици, твърдят от компанията.


Разглеждайки текущата ситуация на DRAM пазара, представители на Kingston коментират, че цените на DRAM паметите може да останат стабилни на сегашното “повдигнато” ниво до края на годината. Запитани за цените на 512Mbit DDR2-667 чипове от основните производители, които са ключовият индикатор за пазарните тенденции, от компанията казват, че не очакват цената да падне под $6 пред четвъртото тримесечие.


От Kingston са скептични, че задаващата се DDR3 технология ще стане основния тип памет в компютрите през следващата година, или дори през 2008-а. Представителите на компанията са съгласни, че търсенето на DDR3 ще започне да нараства през 2007 г. с поддръжката на Intel и може би AMD, но от Kingston не очакват новата технология да доминира в ИТ индустрията преди 2009-2010 г.
“У нас паметите с марка Kingston се радват на много високо признание. По данни на CBN-България, продуктите на компанията имат около 30% дял в своя сегмент, а за над 50% от асемблаторите това е най-предпочитаният бренд памети”,  коментира Митко Топалов, регионален директор в АСБИС за България, Румъния, Сърбия и Македония. “Докато в съседните страни продажбите на флаш-памети Kingston догонват тези на DRAM продуктите, у нас той е около 25%. Това изоставане се дължи до голяма степен на факта, че тези продукти се реализират основно през големите ритейл вериги, където цената е основното предимство и липсва фокусът върху качествата на продукта”, допълва той.

Коментар