Пазарът на т.нар. премиум смартфони – устройства с цена над 400 долара – е намалял със значителните 13% през първото тримесечие, което се дължи главно на пандемията COVID-19, сочи анализ на Counterpoint.
В същото време, както година по-рано, делът на премиум смартфоните остава на ниво 22% от всички продажби. А в парично изражение този сегмент представлява 57% от всички приходи.
Повече от половината от сегмента на премиум смартфоните се пада на iPhone. Устройствата на Apple заемат четири от първите пет места и отреждат 57% дял на компанията, според данните на Counterpoint.
Samsung контролира 19% от премиум сегмента, други 12% се падат на Huawei, докато Oppo и Xiaomi взимат съответно 3% и 2%. Всички останали компании имат общо само 7%.
Apple е номер едно на всички основни пазари с изключение на Китай, където първа е Huawei. На други места картината е различна. Така например, в Северна Америка в челната петица освен Apple и Samsung попадат Google, OnePlus и LG, а в Латинска Америка Asus е на пето място.
Що се отнася до конкретните модели, Apple отново изпреварва останалите. Четирите най-популярни премиум смартфони са iPhone – моделът iPhone 11 заема 30% от всички продажби, още 9% се падат на iPhone 11 Pro Max, 7% на iPhone 11 Pro и 6% на iPhone XR. Петата позиция с 3% заема Huawei Mate 30 Pro 5G.
Статистиката относно разделението в самия премиум сегмент също е много любопитна. Делът на устройствата с цена 400-600 долара пада от 37% на 32%, но продажбите на смартфони на стойност 600-800 долара нарастват почти един и половина пъти! По-скъпите смартфони показват спад.
google нито не оптимизират, кода им е леш, за samsung да не говорим.
НЕ харесвам Apple, но софтуера им е в пъти по-добре от всички други.
Тъй като кода им е леш на android ти е нужна тая 10GB рам.
Всеки “премиум” телефон струва $100-400, ама Ганя не е чувал за данъци, транспорт, разработка, маркетинг, тестове и още много други неща.
Значи google с 90% паз дял не оптимизара андроид?
Значи samsung c 37% паз дял еи така слага 12GB?
В каква хармония работят точно :). Да не достигат до някаква нирвана софтуера и хардуера? Истината е, че Епъл не са технологична компания, а маркетингова. Разчитат на милиардите вложени в реклама и близо един трилион долара спестени като резерви. А тези пари от къде идват? От това, че един телефон им излиза $200 за производство, а го продават за $1000. Освен това, за да работиш пълноценно с Айфоня, е добре да имаш цялата гама Епъл продукти. Вярно направили са си ги добре да си комуникират, но трябва да хвърлиш $10К+, за да се чувстваш “high tech”. А реално технологиите, които ползват не са нищо фундаментално ново.
И въореки това е 2 пъти по-бавен и от iPhone. Питаш се как става това подяволите!? Хем повече рам, хем по-бавен. Има една думичка – оптимизация! Хардуерът и софтуерът са направени да работят в хармония и няма нужда от стотици хиляди GB рам. Можеш ли да си представиш примерно, че разработването на софтуер също струва пари, даже в някой случей повече от хардуера. Apple инвестират значително количество пари и усилия точно в софтуер. И те така. Няма нужда от 12GB RAM, 12725MP камери и 1685655mAh батетии.
Ti kato si s nqkakuv kitaiski bokluk s 12 gb ram deto sled godina pochva da nasicha mulchi tam kat ne mojesh da se opravish s menyuto na iPhone-a nedei da komentirash mango
А моя китаец с 10Gb ram и 5000mha батерия е ?
Колкото и да пишете поръчкови статии, iPhone си остава един свръх надценен маркетингов боклук.
4GB ram e премиум телефон.