Анализатори отчетоха спад на Google рекламата

Със 17% е нараснал рекламният трафик в Google през първото тримесечие на годината, в сравнение със същия период на 2008-а, сочат данните на Hitwise, изнесени в theregister.co.uk.
Второто тримесечие обаче не се очертава толкова успешно. За последните четири седмици кликовете на рекламите в Google са съставлявали 7,25% от трафика, докато една година по-рано този показател е бил 9,84%, твърди Hitwise. Това означава спад с 26%.
В момента Google контролира 60% от пазара на интернет реклама.
Данните, изнасяни от анализаторите, не винаги съвпадат с тези на Google. Така например, през февруари 2008 година comScore публикува доклад, който отчиташе намаление със 7% на дела на платените кликове в трафика на търсещата машина. Това доведе до спад на акциите на компанията почти с 10%.
Google обаче публикува коригирана версия на отчета, в която процентът на платените кликове се оказа по-голям.

Коментар