Рязка промяна към добро в сайтовете на авиокомпаниите

Рязка промяна е настъпила в уебсайтовете за продажба на самолетни билети в Европа по отношение на съответствието им с правилата за защита на потребителите, сочат нови данни на ЕС. Констатациите са част от окончателен доклад за резултатите от 18-месечния процес в целия ЕС за премахване на подвеждащата реклама и нелоялните практики.
В резултат от разследването за правоприлагане, започнато през септември 2007 г. от националните власти на 15 държави-членки на ЕС и Норвегия, са приведени в съответствие 115 от общо 137 разследвани уебсайта на авиокомпании.
След допълнителния „преглед на състоянието”, при който през март 2009 г. са извършени анонимни покупки на билети от сайтове на 67 големи авиокомпании, 52 от тях са получили „чисто свидетелство”. Те са поели задължението да продължат да спазват същите стандарти или незабавно са откликнали на консултациите на Комисията, ангажирайки се да коригират нерешените проблеми.
При прегледа уебсайтовете са проверени съгласно подробен списък в 14 точки, предварително договорен със сектора на въздушния транспорт.
Понастоящем Комисията работи върху изготвяне на споразумение, което да обхване целия сектор и да осигури равнопоставеност на авиокомпаниите навсякъде в ЕС, както и да запази високите стандарти на уебсайтовете.
Това общоевропейско разследване променя начина, по който изглеждат уебсайтовете на авиокомпаниите от всички държави на ЕС. Няма място за проява на самодоволство, остава ни още работа. Следващата стъпка ще се изрази в подписване на споразумение, обхващащо целия сектор, като ще продължим да наблюдаваме отблизо развитието на сектора”, каза европейският комисар по въпросите на потребителите Меглена Кунева.
Прилагането на пълна прозрачност по отношение на цените е задължение, съгласно регламента за въздухоплавателните услуги, уточнява Антонио Таяни, заместник-председател на Европейската комисия, отговарящ за транспорта.
Това е от основно значение за потребителя, който иска да може да сравнява цените на различните авиокомпании и да прави реален избор”, допълва Таяни.
На този етап действията по правоприлагане са завършени при 85% от случаите. Вече са коригирани 115 от общо 137 разследвани уебсайта, представляващи около 80 компании.
Резултатите от прегледа са предадени на националните правоприлагащи органи, които да предприемат по-нататъшни действия при необходимост.
През юни 2009 г. Комисията ще представи съобщение относно правоприлагането, с цел консолидация на работата на мрежата на националните правоприлагащи органи след първите две години от нейното функциониране.

Коментар