Анализатори очакват недостиг на извити монитори

Сегментът на извитите геймърски монитори бележи постоянен ръст
(снимка: CC0 Public Domain)

Доставките на извити геймърски монитори ще се увеличат с 24% през настоящата година, достигайки 12,86 милиона броя, прогнозира TrendForce. Ръстът е обусловен от силното търсене на пазара и агресивната политика на Samsung. В бъдеще обаче този сегмент го очаква краткосрочен спад.

Пазарът на извити монитори е едновременно много конкурентен и много концентриран. С други думи, към момента производителите и марките са малко. Това се обяснява с факта, че извитите монитори са по-трудни за производство от конвенционалните модели с плоски екрани. За да постигнат високо ниво на рентабилност в този сегмент, производителите трябва да имат голям опит.

В класацията на най-големите доставчици на извити монитори през 2020 г. експертите поставят на първо място Samsung, като отчитат наличието на собствени производствени мощности и запаси от панели, произведени от подразделението Samsung Display.

Второто място е за AOC и Philips, а трета е тайванската MSI. Въпреки липсата на собствени производствени мощности, MSI може да предложи решения по най-напредналите технологии. Освен това компанията влезе в този сегмент, точно когато популярността на извити монитори започваше да се увеличава.

Според прогнозите, първите четири доставчика ще заемат 70% от пазара на извити монитори през 2020 г.

Що се отнася до производителите на панели, усилията на Samsung Display да разшири присъствието си на пазара на извити и геймърски монитори се оказаха много успешни, отбелязват от Trend Force. През миналата година 81% от общия обем произведени извити VA панели са доставени от Samsung.

Но въпреки успеха, компанията реши да напусне този пазар. Експертите смятат, че ефектите от подобен ход върху производствените вериги в сегмента на извитите монитори ще се усетят през 2021 г.

От друга страна, вторият и третият по големина производители на извити панели за монитори, AUO и CSOT, бързо ще заемат овакантената лидерска позиция, а сравнително свеж играч на този пазар, китайската HKC, също претендира за значителен дял.

Тъй като Samsung Display рязко ще намали предлагането на извити панели за монитори през 2021 г., TrendForce не се ангажира с прогноза дали други доставчици ще могат бързо да задоволят напълно търсенето на такива продукти. Анализаторите очакват през следващата година първия спад в предлагането на извити монитори от момента, в който възникна сегментът.

Коментар