Huawei изпревари за първи път Samsung при смартфоните

Huawei е доставила 55,8 милиона смартфона на световния пазар през второто тримесечие
(снимка: CC0 Public Domain)

За първи път в своята история китайската компания Huawei оглави световната класация на производителите на смартфони, измествайки южнокорейската Samsung от първото място. Това сочат данни на анализаторите от Canalys за второто тримесечие на годината.

В периода април-юни Huawei е доставила 55,8 милиона смартфона на световния пазар. Това е с 5% по-малко в сравнение със същия период на миналата година, но продажбите на Samsung падат много повече – с 30% и възлизат на 53,7 милиона единици.

„Впечатляващ резултат, който много малко хора биха могли да прогнозират преди година”, коментира Бен Стантън, старши анализатор в Canalys. „Нищо от това не би се случило без COVID-19. Huawei се възползва изцяло от икономическото възстановяване в Китай, за да съживи бизнеса си със смартфони. Присъствието на Samsung в Китай е с дял под 1%, а основните му пазари като Бразилия, Индия, САЩ и Европа се сринаха от пандемията на коронавирус”.

Не е лесно да спечелиш, но още по-трудно е да запазиш преднината. Продуктите на Huawei са под ембаргото, наложено от американското правителство. Според Canalys, задграничните продажби на смартфони Huawei за периода април-юни 2020 г. са намалели с 27%, в сравнение със същия период на миналата година, и заемат 28% от общите доставки на компанията.

Но Huawei взе значителна преднина пред конкурентите на вътрешния пазар. Продажбите на смартфони Huawei и под-бранда Honor през последното тримесечие нараснаха с 8% на годишна база и надхвърлят 72% от всички продажби на компанията.

Huawei контролира 46% от нарастващия пазар на смартфони в Китай, повече отколкото имат заедно Vivo, Oppo и Xiaomi. Canalys обяснява ръста в търсенето на смартфони в Китай с факта, че страната бързо и по-рано от останалите се справи с пандемията, успя да рестартира производството и да възобнови икономическата активност.

„За Huawei е от първостепенно значение да бъде на първо място”, казва Мо Джиа, анализатор от Canalys. „Компанията отчаяно трябва да демонстрира силата на своята марка на местните потребители, доставчиците на компоненти и разработчиците. Но да останеш първи в дългосрочен план ще бъде предизвикателство”.

Според анализатора, основните партньори в ключови региони като Европа са все по-предпазливи при избора на устройства на Huawei. Господството на компанията на вътрешния пазар няма да е достатъчно, за да я задържи на световния връх на фона на глобалното икономическо възстановяване.

Коментар