Panasonic възнамерява да увеличи енергийната плътност на батериите от тип 2170, които доставя на Tesla за използване в нейните електромобили. В рамките на 5 години плътността ще бъде повишена с 20%, съобщи Ройтерс.
Освен това японският производителят подготвя батерии за комерсиална употреба, които не използват кобалт. Очаква се те да влязат в серийно производство след две-три години.
Panasonic пусна първите батерии 2170 за Tesla Model 3 през 2017 година. Това са литиево-йонни клетки с катод от никел, кобалт и алуминий (NCA). Тяхната енергийна плътност надвишава 700 ватчаса на кубичен дециметър (Wh/ dm3).
Повишаването на енергийната плътност на батериите ще доведе и до увеличаване на пробега на електромобилите с едно зареждане и в допълнение ще направи интериора на колите на Tesla по-просторен.
Вариантът без кобалт би намалил зависимостта от скъп компонент, който освен това повдига етични въпроси, заради начина си добиване. Panasonic вече намали съдържанието на кобалт в катода NCA до 5% и планира допълнителното му съкращаване.
Електродвигателите и контролерите на батериите на Тесла S са ПРОЕКТИРАНИ и изцяло в Китай. А това е меко казано същността на Тесла. Останалото е козметика.
Връзката на Тесла с Панасоник по отношение на батериите е представяна в този сайт многократно. Ама все пак трябва от 1-2 години да го четеш, а не да очакваш на всеки 2 седмици да ти го припомнят.
Бре, уж на Тесла бяха иновациите и никой не бил можел да ги стигне в технологиите … пък, то през цялото време били Панасоник …
Аз не, че не го знаех, но друго си е да се пусне статия по въпроса.
В рамките на 5 години плътността ще бъде повишена с 20%, съобщи Ройтерс.
Това звучи ужасно слабо подобрение, за цели 5 години само с 20% повишаване на плътността!!! Не само плътността води до подобрение, но това е един важен фактор все пак.