Xiaomi е в подем, удвои чистата си печалба

Задграничният бизнес на Xiaoimi достигна нивата отпреди кризата с коронавируса
(снимка: MI blog)

Акциите на Xiaomi се повишиха до двегодишн максимум, след като компанията отчете печалба над пазарните очаквания, благодарение на продажбите на смартфони в Китай и силния растеж в чужбина.

През второто тримесечие на 2020 г. Xiaomi реализира нетна печалба от 4,49 милиарда юана (716 милиона щатски долара), повече от двойно по-голяма отколкото преди година и над очакванията на всички анализатори. Приходите на компанията през тримесечието се увеличават с 3,1% и достигат 53,5 милиарда юана (8,5 милиарда долара).

„През първата половина на 2020 г., въпреки въздействието на COVID-19 и голямата несигурност, екосистемата на Xiaomi проявява устойчивост. Както приходите, така и коригираната печалба надвишават средните  показатели на пазара, докато бизнесът продължава да се разширява”, е официалният коментар на компанията.

Приходите от интернет услуги на Xiaomi през второто тримесечие на 2020 г. нарастват с 29% на годишна база до 5,9 милиарда юана (941 милиона долара), докато приходите от реклама се увеличават с 23,2% до 3,1 милиарда юана ( 494 милиона долара).

Приходите на китайската компания на световния пазар на смартфони обаче падат с 1,2% до 31,6 милиарда юана (5 милиарда долара). Компанията е продала 28,3 милиона телефона през второто тримесечие, спрямо 32,1 милиона година по-рано. Продажбите на скъпи модели на външните пазари се повишават с 99,2%.

Средната продажна цена на смартфоните Xiaomi се покачва с 11,8% през второто тримесечие на 2020 г. спрямо същия период на миналата година и със 7,5% спрямо предходното тримесечие.

Според изпълняващия длъжността финансов директор Ван Ксианг, задграничният бизнес на Xiaomi се е върнал на нивата отпреди кризата. Доставките на смартфони в европейските страни, вкл. Франция и Испания, се увеличават с 64,9% на годишна база, което извежда Xiaomi на третото място в региона за първи път с пазарен дял от 16,8%, по данни на Canalys.

Аналитикът Андре Лин от Citigroup смята, че Xiaomi може да отнеме част от дела на Huawei от пазарите на смартфони в Китай, Европа и Латинска Америка. „Вярваме, че това ще ускори ръста на продажбите на смартфони в пика на 5G тенденцията”, добавя експертът.

В сряда, 26 август, акциите на Xiaomi на борсата в Хонконг се повишиха до най-високото си ниво от юли 2018 г. насам, а от началото на тази година котировките на компанията са скочили със 78%, отбелязва Блумбърг.

Коментар